مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت:با هدف رصد و پایش آفت بین المللی ملخ صحرایی و پیش‌بینی احتمال هجوم این آفت با هماهنگی سازمان فائو، کارشناسان حفظ نباتات کشور پاکستان و ایران کار رصد مشترک ملخ صحرایی را در منطقه بلوچستان آغاز کردند.

غلامحسین تیموری  گفت: بیست وششمین دیده بانی مشترک دو کشور ایران و پاکستان در راستای ردیابی جهت مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر است که تا سه هفته ادامه دارد.

او گفت: مقصد بعدی این گروه؛ استان‌های هرمزگان و جنوب کرمان است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: نتایج بررسی‌های این گروه در جلسه مشترک تیم ایرانی و پاکستانی جمع بندی و به سازمان فائو اعلام می‌شود.

به گفته او سازمان خوار و بار جهانی بر اساس اطلاعات ارسالی و پیش‌بینی‌های هواشناسی به کشورهای عضو هشدارهای لازم در خصوص احتمال هجوم این آفت را می‌دهد.

 ملخ‌های صحرایی در مسیر حرکت شان تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد بطوریکه در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.

ملخ صحرایی می تواند از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر مهاجرت کند.

این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه مورد هجوم نیز می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار