مسئولین حوزه کشاورزی خراسان جنوبی عدم اجرای نهضت گلخانه‌ای را در استان، عدم اختصاص اعتبارات لازم می‌دانند.

در سال‌های گذشته آن قدر از سفره‌های زیرزمینی آب برداشت کرده ایم که استخوان های زمین ترک برداشته است.

کارشناسان راهکار مقابله با این مشکل را گلخانه داری می‌دانند، اما روند توسعه گلخانه‌ها در کشور و خراسان جنوبی مناسب نبوده است.

این درحالی است که مردم استان از پیامد‌های دو دهه خشکسالی رنج می‌برند و دلخوش به اجرای نهضت گلخانه‌ای هستند.

همچنان معطلیم

یکی از سرمایه گذاران حوزه گلخانه داری در خراسان جنوبی می‌گوید: چند سال پیش متقاضیان زیادی وجود داشتند، اما به دلیل مشکلات اداری و پرداخت نشدن تسهیلات هیچ کدام نتوانستند کاری از پیش ببرند.

او می‌گوید: خودمان هم کار‌های اداری را برای دریافت تسهیلات گلخانه داری پیش بردیم، اما هنوز که هنوز است تسهیلاتی دریافت نکرده ایم.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از سرمایه گذاران می‌گوید: اعلام شد که زمین‌ها فقط گاز طبیعی ندارند که تا یک ماه آینده مشکلش حل می‌شود، اما حالا بعد از دو سال هنوز اتفاقی نیفتاده است.

او می‌گوید: شهرک‌های گلخانه‌ای نهضت هنوز بیابان‌های خشک و بی آب و علف هستند که فکر نمی‌کنم تا چند سال آینده بهره برداری از آن‌ها صورت گیرد.

روند کند پیشرفت نهضت گلخانه ای

درکی مجری طرح توسعه گلخانه‌های خراسان جنوبی گفت: به طور میانگین هر سال فقط ۳ هکتار به مجموعه گلخانه‌های استان افزوده شده است.

او گفت: دریافت تسهیلات برای متقاضیان تا مراحل پایانی نیز پیشرفت کرده و حتی تشکیل پرونده نیز صورت گرفته است، اما پولی دست افراد را نگرفته است.

سورگی مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی نیز گفت: تنها می‌توان یک مجتمع گلخانه‌ای را در استان دارای همه امکانات بر شمرد.

او گفت: نمی‌توان زمان درستی را برای اجرای کامل نهضت گلخانه‌ای تعیین کرد، اما با تزریق اعتبارات می‌توان گفت ظرف دو سال شهرک‌ها زیرساخت هایشان آماده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.