سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : پیش بینی می‌شود امسال حدود هشت هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیرکشت ذرت دانه‌ای برود که نسبت به پارسال ۸۶۷ هکتار کمتر است.

خدادوست گفت : در سال زراعی گذشته هشت هزار و ۸۶۷ هکتار از اراضی این شهرستان با متوسط تولید ۹ تن در هکتار زیرکشت ذرت دانه‌ای قرار گرفت که از این سطح هفت هزار و ۹۸۰ تن ذرت دانه‌ای برداشت شد.

به گفته سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه ذرت بذری هم در سطح ۳۷۴ هکتار با میانگین سه تن در هکتار کشت شد که از این سطح مقدار یک هزار و ۱۲۲ تن در مجموع برداشت شد.

ارقام ۷۰۳، ۷۰۴، BC و سیمون به عنوان ارقام مناسب کشت ذرت دانه‌ای در کرمانشاه است، مناسب‌ترین زمان کاشت محصول ذرت دانه‌ای در این شهرستان را اردیبهشت ماه تا اوایل خرداد ماه و زمان برداشت آن مهرماه است روش کاشت ذرت دانه‌ای ماشینی و با استفاده از دستگاه‌های ردیفکار خواهد بود و برداشت آن نیز با استفاده از کمباین صورت خواهد گرفت.

نظارت بر کاشت، داشت و برداشت محصول، ارائه مشاوره‌های کارشناسی برای افزایش راندمان مصرف آب و افزایش کیفی محصول تولیدی و تأمین و توزیع به موقع نهاده‌های کشاورزی از جمله خدمات ارائه شده به کشاورزان ذرت کار است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.