سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد ولادیمیر پوتین و الکساندر لوکاشنکو قصد دارند در روز‌های آینده با یکدیگر دیدار کنند.

پسکوف در یک نشست خبری روزانه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تاس که آیا چنین نشستی برگزار خواهد شد، گفت: این نشست واقعا برنامه ریزی شده است و به زودی برگزار خواهد شد.

او از ارائه جزئیات درباره دیدار روسای جمهور روسیه و بلاروس خودداری کرد و تنها گفت که زمان و مکان این دیدار متعاقبا اعلام خواهد شد.

پسکوف درباره احتمال تحریم زغال‌سنگ روسیه از سوی اروپا گفت: اگر اتحادیه اروپا آن را کنار بگذارد، روسیه ذخایر زغال سنگ را به بازار‌های جایگزین هدایت خواهد کرد، اما تقاضا برای آن تا کنون بالا است.

او با انتقاد مجدد از سیاست‌های توسعه‌طلبانه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، تاکید کرد که هر گونه گسترش ناتو، امنیت و ثبات را به همراه نخواهد داشت.

سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره زمان پایان جنگ در اوکراین، گفت: روسیه احتمال می دهد عملیات ویژه در اوکراین را به زودی تکمیل کند.

روز گذشته، الکساندر لوکاشنکو، ردیس جمهور بلاروس گفت که کشورش باید وارد مذاکرات شود تا بحران اوکراین را فیصله دهد و همچنین وی انتظار دارد که طی چند روز آینده با ولادیمیر پوتین گفت‌وگو کند.

او گفت: در غیبت بلاروس، هیچ گونه توافق جداگانه‌ای در رابطه با بحران اوکراین حاصل نخواهد شد. از آنجایی که شما (اوکراینی‌ها) و به ویژه کشورهای غربی پای ما را به این ماجرا کشیدید، طبیعتا موضع بلاروس هم باید در این مذاکرات شنیده شود.

لوکاشنکو روز پنجشنبه از «عملیات ویژه» کشورش در اوکراین با هدف آزاد کردن حدود صد بلاروسی خبر داد.

روسیه و بلاروس متحدان هم در سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) هستند و در تمرینات نظامی مشترک با هدف ادغام ساختارهای نظامی دو کشور در دولت اتحادیه، شرکت می‌کنند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اخیرا اعلام کرده  حمایت نظامی روسیه از بلاروس قطعی است و مسکو هرگونه حمله به مینسک را معادل حمله به روسیه تلقی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار