آیت الله اعرافی گفت: لایحه و امتیازات قانون حمایت از خانواده و طرح جوانی جمعیت، باید مورد توجه قرار گیرد.

 امام جمعه میبد گفتت: فرمانداری باید لایحه و امتیازات قانون حمایت از خانواده و طرح جوانی جمعیت را جمع آوری و هر دستگاه را نسبت به وظایفش توجیه کند تا جامعه بتواند از امتیازات و تسهیلات نسبت به آن بهره‌مند شوند. 

او می گوید: برای ۲ هدفِ افزایش ازدواج و توقف رشد طلاق  این طرح جامع باید تا پایان ماه مبارک رمضان تهیه شود.

امام جمعه میبد گفت: تکالیف ادارات، پشتیبانی و تسهیلات و محور‌های صنعت و اصناف و عموم جامعه باید در این طرح مشخص و برگزاری کلاس‌ها و مشاوره‌های قضایی و توسعه حکمیت و فعالی شدن خیرین و تبلغیات در مساجد و محافل عمومی در تبین امتیازات این قانون و همچنین با نگاه به طرح تعالی جمعیت و فرزند آوری جزء محور‌های این طرح و تحقق آن در سال ۱۴۰۱ موردتوجه قرار گیرد.

آیت الله اعرافی بر رفع اختلاف آماری طلاق بین ثبت احول، دادگستری و فرمانداری و بهزیستی هم با راه حل منطقی تاکید کرد.

مدیرحوزه‌های علمیه کشور  می گوید: اشکالاتی که درقانون هست را مطرح کنند تا در سطح کشور این اشکالات و خلاءقانونی اصلاح شود.

نهایی شدن طرح جوانی جمعیت در کمیسیون مشترک مجلس

میرمحمدی نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون خانواده و جوانی جمعیت ظرفیت خوبی است که شو‌ای نگهبان هم آن را تائید و اعلام کرده است.

او می گوید: امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از خانواده و طرح جوانی جمعیت دیده شده است که یکی از کار‌هایی که می‌تواند به افزایش ازدواج کمک کند؛ اطلاع رسانی از بند‌های این قانون و مشوق‌ها به جامعه است.

میر محمدی گفت: اشکالات قانون در دستگاه قضا که سبب افزایش طلاق شده را می‌توان از طریق کمیسیون قضایی پیگیری و موارد را به طور جامع در کمتر از پنج ماه اصلاح و تعیین تکلیف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار