رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش شمار بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان بعد از تعطیلات نوروزی خبر داد.

محمدحسین سرمست گفت: در تعطیلات نوروز که از اواخر اسفندماه آغاز شد، کادر بهداشت و درمان بیشترین حضور را داشتند؛ نیرو‌های بهداشت در اماکن حضور زائران راهیان نور و مهمانان نوروزی حضور یافتند و خدمات را ارائه دادند و نیرو‌های درمان نیز به این گروه، خدمات‌رسانی کردند.

او می‌گوید: در ۲۸ اسفندماه حدود ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان خوزستان شناسایی شدند، اما در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۳۸۵ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند که از یک هزار و ۱۲۲ فرد مشکوک تست کرونا گرفته شد و ۲۳۴ مورد مثبت شناسایی شدند یعنی  موارد بیماری دو تا سه برابر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر ۱۵۷ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۹۳ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی و ۶۴ نفر در بخش‌های ویژه بستری و ۱۴ بیمار نیز اینتوبه هستند.

به گفته این مقام مسئول اکنون تزریق واکسن در حداقل‌ترین میزان است.

آقای سرمست گفت: در حال حاضر پوشش نوبت اول واکسیناسیون کمتر از ۹۰ درصد، نوبت دوم کمتر از ۸۰ درصد و نوبت سوم ۳۰ تا ۳۲ درصد است بنابراین به منظور جلوگیری از وقوع پیک مجدد، مردم باید برای تزریق واکسن تشویق شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.