مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از اهدای ۴۷ هزار واحد خون در استان در پارسال خبر داد.

مریم میرزاده با اشاره به اهدای ۴۷ هزار واحد خون در پارسال گفت : از مجموع اهداکنندگان کمتر از شش درصد زن و مابقی مرد بوده اند.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه میزان اهدای خون در پارسال تفاوت چندانی با سال ۱۳۹۹ نداشته است، متاسفانه به دلیل استمرار کرونا در پارسال روند اهدای خون نسبت به سال‌های قبل کاهش داشته است.

با بهبود شرایط کرونا در امسال مجددا میزان اهدای خون به روال گذشته برگشته و اهداکنندگان بیشتری مراجعه کنند.

در امسال عمل‌های جراحی الکتیوی که قبلا به دلیل شرایط حاد کرونایی لغو شده بود افزایش می‌یابد و برای این اعمال جراحی قطعا نیاز به خون بیشتری خواهد شد.

از طرفی با توجه به از سرگیری مسافرت‌ها و تردد‌های بین شهری احتمال افزایش تصادفات وجود دارد و در امسال نیاز به خون بیشتری برای مجروحین تصادفات خواهیم داشت.

از همه افراد درخواست می شود برای اهدای خون مراجعه کنند و بدانند که بیماران نیازمند خون روز‌های تعطیل و غیرتعطیل و شرایط کرونایی و غیرکرونایی نمی‌شناسند و در هر زمان نیاز به خون دارند.

همواره نیاز به گروه‌های خونی منفی بیش از سایر گروه هاست، در این بین گروه خونی AB منفی بیش از همه نادر است و گروه خونی O منفی به دلیل اینکه می‌تواند به همه گروه‌های خونی خون بدهد همواره بیش از گروه‌های دیگر مورد نیاز است.

انتقال خون استان در روز‌های تعطیل و غیرتعطیل همواره پذیرای اهدا کنندگان است و از مردم در خواست داریم اهدای خون را در اولویت گذاشته و برای نجات جان بیماران هرچند ماه یکبار نسبت به اهدای خون خود اقدام کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.