مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای علوم‌پزشکی زنجان گفت: پیکر معلم بازنشسته زنجانی برای تشریح به دانشگاه علوم پزشکی زنجان اهداء شد.

اماموردی گفت: مرحوم جعفر اشتری زمانی که در قید حیات بود با نوشتن دست خطی پیکر خود را برای کمک به ارتقاء سطح علمی و تجربی دانشجویان پزشکی جهت تشریح اهداء کرده است.

او می گوید: این مرحوم برای حصول اطمینان از اجرای وصیتنامه خود سال ۱۳۹۵ با حضور در دفترخانه اسناد رسمی وصیت خود را محضری کرده بود.

مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: اهدای جسد باید با رضایت خانواده و امضای محضری انجام شود.

اماموردی گفت: اهدای پیکر در کشورمان بسیار کم است و به ندرت انجام می‌شود و به طور معمول پیکرهایی که تشریح می‌شوند، وارداتی هستند.

به گفته مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان این اقدام برای نخستین بار در زنجان انجام گرفته است.

اماموردی بابیان اینکه مرحوم اشتری از چند سال قبل پیگیر اهدای جسد خود بود، گفت: مرحوم اشتری چند بار با من تماس گرفته و در این زمینه راهنمایی خواسته بود.

او می گوید: اهدای پیکر برای تشریح در دانشکده‌های پزشکی اقدام قابل تقدیری است که می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

مرحوم اشتری، بازنشسته آموزش و پرورش متولد ۱۳۱۶ و بین سال‌های ۱۳۴۱ تا ۱۳۷۵ در دبیرستان‌های زنجان تدریس می‌کرده و آرزو داشته بعد از مرگ نیز خدمت انسانی آموزش توسط او ادامه داشته باشد و با رضایت کامل جسد خود را اهداء کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.