رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: اگر دامداری قبل از ۲۵ اردیبهشت در مراتع دیده شود نه تنها به مراجع قضایی معرفی می‌شود و باید خسارت پرداخت کنند بلکه پروانه چرای دامش نیز باطل می‌شود.

آقای مردانی با بیان اینکه زمان کوچ عشایر و ورود دام به مراتع ۲۵ اردیبهشت ماه اعلام شده است، گفت: ورود قبل از این تاریخ ورود زودهنگام تلقی می‌شود و ممنوع است و اگر دامداری قبل از این تاریخ در مراتع دیده شود نه تنها به مراجع قضایی معرفی می‌شود و باید خسارت پرداخت کنند بلکه پروانه چرای دامش نیز باطل می‌شود.

جریمه هر رأس دام ۴۵۰ هزار تومان است.

پنج گروه بازرسی ثابت در پنج گلوگاه استان مانند کوهرنگ و خانمیرزا و... مستقر و ۱۹ گروه سیار در شهرستان‌ها در حال گشت هستند تا از ورود دامداران به مرتع جلوگیری و خاطیان را به مراجع قضایی معرفی کنند.


بیشتر بخوانید


بعد از عید بارندگی نداشتیم و مراتع وضعیت خوبی ندارند که اگر به همین شکل پیش برود مجبوریم از ورود دام به مراتع جلوگیری کنیم.

پروانه چرای جدیدی برای دامداران صادر نمی‌شود، پروانه‌های قدیمی نیز باید با پرداخت عوارض تمدید شوند و چنانچه مبلغ طی یک تا ۲ سال پرداخت نشود پروانه چرای دامدار باطل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار