رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان گفت: حدود ۸۰ روحانی در مساجد سطح شهرستان اردستان مشغول ترویج دین هستند.

حجت الاسلام سید علی طباطبایی نژاد گفت: ماه مبارک رمضان یک ضیافت الهی است که ما توفیق حضور در این ماه را پیدا کرده و امید می‌رود استفاده حداکثری از این بزم معنوی ماه مبارک داشته باشیم که هم فرصت تمرین بندگی و هم نزدیکی و انس با خدا بوده است.

قبل از ماه رمضان با طرح «مهرواره اردستان ۱۴۰۱» در سطح شهرستان به استقبال این ماه مبارک آمدیم که در این راستا پویش غبارروبی مساجد انجام و عکس‌های این پویش نیز ارسال شده که به برگزیده‌ها هدایایی داده خواهد شد.

به گفته او در بیش از ۸۰ مساجد سطح شهرستان برنامه و مراسم‌های ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود همچنین حدود ۸۰ نفر روحانی که ۳۸ نفر آن‌ها اعزامی از قم و اصفهان، و ۳۴ نفر ساکن شهرستان بوده در مساجد مشغول ترویج دین هستند.

در خصوص بحث جز خوانی قرآن، جلسات شاخصی در شهر‌های اردستان، زواره و مهاباد در حال برگزاری است که با استقبال خوب مردم هم مواجه شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان می‌گوید هر شب در یکی از محله‌های اردستان مراسم مناجات و دعا برقرار است، همچنین سلسله نشست‌های انس با خدا هم تحت عنوان شب‌های مناجاتی هر شب در امامزاده روستای کچورستاق برگزار می‌شود.

برای شهادت امام علی (ع) هم علاوه بر عزاداری شب‌های قدر در مساجد، در روز شهادت نیز دسته‌های عزاداری با حضور در سطح خیابان‌های شهر به عزاداری خواهند پرداخت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان در ارتباط با روزه‌خواری گفت: مردم بدانند که این ماه، ماه خداست و احترام به آن در واقع احترام به خداوند است، بنابراین اگر کسی با تظاهر به روزه‌خواهی احترام این ماه را نگه‌ندارد هم موجب اذیت مردم روزه دار شد و هم حرمت ماه شکسته شده است.

طباطبایی نژاد معتقد است قطعاً کسانی که حرمت ماه رمضان را می‌شکنند در زندگی خود عواقبی در ارتباط با این کار را مشاهده خواهند کرد.


منبع:مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.