مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی گفت: در مجموع در استان تاکنون یک‌ هزار و ۵۰۰ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات وصل شده‌اند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی گفت: توسعه کیفی ارتباطات در شهر‌ها با اجرای سایت‌های تلفن همراه یکی از برنامه‌های اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده که با همکاری مردم آن را پیگیری می‌کند.

او گفت: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که شورت امواج دکل سایت‌های تلفن همراه به طور مستمر مورد پایش قرار می‌گیرد و جای هیچ گونه نگرانی برای مردم در خصوص سلامتی آن‌ها وجود ندارد.

بهی از مردم خواست تا در خصوص اجرای سایت‌های تلفن همراه با بخش خصوصی همکاری کنند و گفت: تاکنون هیچ تخطی از هیچ اپراتوری در خصوص به مخاطره انداختن سلامتی مردم در استان اعلام نشده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی گفت: یکی از اقدامات این اداره‌کل در پارسال اجرای پروژه‌های ارتباطی جهت توسعه ارتباطات روستایی بوده و در پارسال ۳۲ سایت جهت توسعه شبکه همراه و راه‌اندازی صوت با پوشش ۵۸ روستا و تحت پوشش قرار دادن ۳ هزار و ۱۶۹ خانوار روستایی در استان ایجاد شده است.

او  گفت : پارسال  ۶۴ سایت برای ارتقای شبکه همراه و برقراری اینترنت در روستا‌های استان  راه اندازی شد و  در این راستا ۱۰۴ روستا با ۱۴ هزار و ۶۹۶ خانوار و جمعیتی معادل ۴۸ هزار و ۴۴۵ نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی گفت: این پروژه‌ها از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأمین شده است.

بهی گفت: پارسال ۷۰ مدرسه روستایی و ۱۱ مدرسه شهری نیز از محل اعتبارات وزارت ارتباطات با تأمین تجهیزات و ترافیک به شبکه ملی اطلاعات متصل شدن و در مجموع در استان تاکنون یک هزار و ۵۰۰ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات وصل شده‌اند.

او گفت: از نیمه سال ۹۹ تا پارسال در حدود ۲۲۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.