نمازی مطرح کرد:

شهید آوینی هنرمند طراز انقلاب اسلامی است

رئیس حوزه هنری فارس گفت: شهید مرتضی آوینی در سرچشمه هنر و مکتب انقلابی قرار دارد و انسان و هنرمند طراز انقلاب اسلامی است.

وحید نمازی در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس شهید آوینی را پیشگامان جهاد تبیین ذکر و گفت: شهید سید مرتضی آوینی نمونه‌ای از تمام انسان‌های انقلابی است که در مواجهه با عطر الهی و معنویت انقلاب اسلامی و مبانی معرفتی حضرت امام رحمت الله قرار گرفته و دچار تحولی انفسی می‌شود و به تعبیر خود ایشان هر آن چیزی را که از قبل داشته نابود و پس از آن تمام زندگی خودش را برای انقلاب می‌گذرد و دیگر حدیث نفس نمی‌گوید.

به گفته او، شهید آوینی کسی است که هم اهل اندیشه، تفکر، تعقل، نظر و اهل قلم است، او سید شهیدان اهل قلم است که این لقب را هم البته مقام معظم رهبری به ایشان داده‌اند و هم اهل عمل و اقدام.

رئیس حوزه هنری فارس گفت: اگر در باب مواجهه دین و انقلاب اسلامی با مدرنیته و تمدن غرب نظریه و نقدی را مطرح می‌کند در حوزه تخصص خودش یعنی هنر این مسئله را به صورت عملیاتی انجام می‌دهد و در مواجهه اسلام با تمدن غرب هیچ گاه به سمت انزوا و گوشه گیری نرفته، تسلیم و وانداده، به سمت مدرنیته کردن اسلام نرفته، بلکه با نگاهی تمدنی و با تسلط کامل، با خرق حجاب تکنیک و با در اختیار گرفتن و چیره شدن به ارکان مدرنیته و تمدن غرب در مسیر تمدن سازی نوین از آن بهره برده است که نمونه موفق آن مستند روایت فتح هست که همگان با آن سال‌ها خاطره دارند ...

نمازی گفت: شهید مرتضی آوینی در سرچشمه هنر و مکتب انقلابی قرار دارد و انسان و هنرمند طراز انقلاب اسلامی است.

به گفته او، هنر انقلابی سبک خاصی از هنر است که در دامن مفاهیم والای انسانی و ارزش‌های اسلامی شکل گرفته است و دارای ویژگی‌های مهمی است.

نمازی تعهد را مهمترین ویژگی هنر انقلاب ذکر و گفت: شهید آوینی متعهد به حقیقت است، نسبت با تکامل و تعالی انسان‌ها متعهد است.

رئیس حوزه هنری فارس گفت: هنر انقلاب هنری مردمی است و به تمام طبقات مردمی تعلق دارد، زبان گویا، نافذ و برنده مردم است، زبان مطالبه گریست، از بطن مردم شکل می‌گیرد برای مردم خلق می‌شود و با مردم ماندگار است.

نمازی گفت: هنر انقلابی به سنت‌های الهی و ارزش‌های اسلامی و سیره اهل بیت علیهم السلام باورمند است و هیچگاه در مقابل سایر اندیشه‌ها مقهور نمی‌شود و هنر انقلابی هویت بخش و امید آفرین، مسله‌مند و دغدغه‌مند است و پویا، جریان ساز و سریعا در برابر تماماتفاقات واکنش نشان می‌دهد.

او گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی هفته پاسداشت و گرامیداشت تفکر و مکتب هنر انقلابی و تجلیل از همه هنرمندان و فعالان مردمی هنر است که در این مسیر گام برداشته و همچنان بر می‌دارند.

رئیس حوزه هنری فارس می‌گوید: فلسفه اصلی برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی پاسداشت داشته‌های هنر انقلاب و توجه دادن نخبگان و عموم مردم به اهمیت هنر انقلابی به مثابه صدای آرمان‌ها و دغدغه مرد و افق گشای تمدن ایرانی اسلامی است.

نمازی گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی به عنوان مرکز هنر انقلابی، امید هنر انقلاب و پیشران هنر انقلاب اسلامی در دوران تحولی مدیریت جدید خود رسالت اصلی خود را پرچمداری هنر انقلاب اسلامی در زیست بوم فرهنگی استان تعیین و ترسیم کرده است.

او گفت: بر این اساس توجه به مزیت‌ها و نیاز‌های زیست بوم فرهنگی استان همانند توجه به ویژگی‌ها، وقایع و شخصیت‌های بومی و هویتی، القای احساس هویت و افتخار بومی، بازخوانی وقایع بومی هویت آفرین، پاسداشت چهره‌ها و قهرمانان بومی، انعکاس دادن فریاد محرومان و مستضعفان استان، عدالت خواهی و مطالبه گرمی و فساد ستیزی، همچنین تلاش جدی و عملیاتی برای تحقق برش نقشه مهندسی فرهنگی در استان و تحقق نقشه تحولی حوزه هنری استان مهمترین ماموریتپ‌های ۳ ساله حوزه هنری در استان پایتخت فرهنگ و هنر جهان اسلام، استان فارس خواهد بود.

رئیس حوزه هنری فارس به رویکرد برنامه‌های امسال هفته هنر انقلاب اسلامی در فارس اشاره و لزوم تجلی بوم گرایی در فعالیت‌ها، تبیین گفتمان و مکتب هنر انقلابی و معرفی اندیشه‌های شهید آوینی، معرفی مصادیق هنر انقلابی شامل تولیدات و معرفی محصولات هنری انقلابی در استان، توسعه مخاطب عمومی در سطح استان، شاخص سازی و معرفی چهره هنرمند انقلابی و فعالان مردمی عرصه هنر در استان در قالب انتخاب هنرمند شاخص انقلاب در استان و معرفی شهید شاخص هنرمند استان شهید اثنی عشری را از جمله آن‌ها ذکر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار