فرمانده سپاه فجر فارس خواستار توجه هنرمندان به تبیین سیره و منش شهدا به روش‌های هنرمندانه برای نسل‌های آینده شد.

سردار یدالله بوعلی  در دیدار با خانواده شهید مهدی اثنی عشری، شهید شاخص بسیج هنرمندان امسال استان گفت: امروز بعد از سالیان سال که از دفاع مقدس می‌گذرد، راه شهادت باز است و تقریباً هر ماه و هر هفته شهید داریم، اما عمده شهدا از دفاع مقدس هستند.

او گفت: ده‌ها سال از دفاع مقدس می‌گذرد، آنچه که در اصل در مورد شهدا می‌توان به تاریخ هدیه داد و برای نسل‌های بعد به ودیعه گذاشت، آثار آنان است و این بار سنگین بر عهده هنرمندان است که در قالب فیلم، کتاب، شعر تبدیل به آثار هنری شود که برای نسل‌های بعدی بماند.

بوعلی به انتخاب شهید اثنی عشری به عنوان شهید شاخص بسیج هنرمندان استان فارس اشاره و گفت: نام شهدا برای همیشه تاریخ بلند است، اما تکلیف ما هم این است که منش و سیره آنان را که آثار تربیتی زیادی دارند، را تبیین کنیم.

فرمانده سپاه فجر فارس  گفت: باید در جهت تبیین سیره شهید شاخص توجه ویژه‌ای شود، از فعالیت هنرمندانی که قرار است ادای دین به این شهید داشته باشند، قدردانی کرد.

او گفت: با استفاده آثار این شهید و خاطرات مادر و بستگان شهید میتوانیم اقدامات خوبی در جهت معرفی این شهید بزرگوار انجام دهیم.

بوعلی به منویات رهبر معظم انقلاب که فرمودند تا والدین شهدا در قید حیات هستند، باید شهدا را معرفی کرده و مستندنگاری کرد تا نسل‌های بعدی بدانند در مقطعی از تاریخ جوانان این مرز و بوم چه کرده‌اند و با چه اعتقادی پا در میان نبرد گذاشتند اشاره و گفت: توقعی که از هنرمندان هم میرود همین مسئله است و امیدواریم در پایان سال محصول این کار را ببینیم.

مجید میکائیلی رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس نیز گفت: شهید هنرمند شاخص امسال از شخصیتی ویژه برخوردار است که هم در حوزه فرهنگ و هنر و هم در حوزه علم و معرفت فردی توانا بوده است.

او گفت: شهید با وجود آنکه از خانواد‌های شناخته شده و عالم برخاسته بود، اما به سبب آنکه در پی حضوری خالصانه در جبهه بود از مشهد که محل تحصیل عقود به جبهه اعزام میشد تا بتواند فارغ از تعلقات به عنوان یک بسیجی مخلصانه در جبهه حضور یابد این مسئله میتواند برای نسل جوان امروز یک درس باشد.

خواهر شهید اثنی عشری هم در این مراسم  گفت: امروز متأسفانه مقداری راه شهیدان بی رهرو است و شهدا از ما و مسئولان انتظار دارند که راه آنان را آن طور که هدف اصلیشان بوده است، ادامه دهند.

او به خصوصیات اخلاقی برادر شهیدش اشاره و گفت: برادرم واقعاً از اسراف، غلو، تملق و شهرت گریزان بود و حتی برای اینکه شناخته نشود، برای جنگ از مشهد به سمت جبهه اعزام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار