گروهی از افراد در مساجد و حسینیه‌های خراسان جنوبی و در قالب طرح اطعام مهدوی، طبخ و توزیع غذای گرم را برای نیازمندان و ایتام انجام می‌دهند.

ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای کمک به هم نوعان به خصوص ایتام و افراد نیازمند است.

امسال هم در خراسان جنوبی مانند سال‌های گذشته طرح اطعام مهدوی برای اطعام افراد نیازمند برگزار می‌شود و افرادی نیکوکار دور هم جمع شده و به طبخ و توزیع غذا مشغول می‌شوند.

برخی‌ها در این راه مویی سپید کرده اند و همچنان هم با عشق و علاقه به کمک کردن ادامه می‌دهند و از این امر خشنود هستند.

شادی نیازمندان، برکت ماه رمضان

علیزاده یکی از مداحان خراسان جنوبی که در این طرح مشارکت دارد می‌گوید: ماه مبارک رمضان برکات مختلفی دارد که یکی از این برکات همین طرح اطعام مهدوی است.

او می‌گوید: برخی‌ها هستند که ۴۰ سال سابقه حضور در آشپزخانه‌های طبخ غذا را دارند و برای نیازمندان پخت غذا انجام می‌دهند و همچنان هم به ادامه کار مصمم هستند.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از شرکت کنندگان در این طرح می‌گوید: عشق به هم نوع و ایثار در این راه را باید در حضور خالصانه افراد برای اجرای اطعام دید.

او می‌گوید: شادی ایتام و نیازمندان برکتی است که خداوند نصیب ما کرده است تا بتوانیم با آوردن لبخند روی لب‌های افراد، دل آن‌ها را در افطار‌های رمضان شاد کنیم.

فعالیت ۹۲ آشپزخانه در طرح اطعام مهدوی

عرب مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: طرح اطعام مهدوی با هدف طبخ غذای گرم، افطاری ساده و بسته‌های معیشتی و توزیع بین نیازمندان با همکاری مراکز نیکوکاری سطح استان اجرایی می‌شود.

او گفت: در ماه رمضان امسال ۷۱ آشپرخانه به‌صورت متمرکز از سوی مراکز نیکوکاری و ۲۱ آشپزخانه از سوی ادارات اجرایی برای طبخ غذا و توزیع بین نیازمندان پیش بینی شده است.

عرب گفت: در ماه رمضان تهیه ۴۶ هزار و ۳۵۰ سبد غذایی و ۵۸۵ هزار و ۳۶۸ وعده غذای گرم و افطاری ساده پیش‌بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.