در گرد و خاک از فعالیتی که منجر به افزایش ضربان قلب شود خودداری کنید

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اندیمشک گفت: انجام ورزش و فعالیت‌هایی که منجر به افزایش ضربان قلب شده، خطر تنگی نفس را افزایش می‌دهد.

رضا کرمیان می‌گوید: در پی شرایط جوی نامساعد اخیر تمام مراکز بهداشتی و درمانی در شهرستان اندیمشک در آماده باش کامل هستند، شهروندان تا حد امکان از منازل خود به دلیل وجود پدیده ریزگرد خارج نشوند.

او در ادامه گفت: بیماران ریوی، قلبی، افراد مسن و کودکان بیشتر در خطر آسیب دیدن هستند و در صورت امکان از تردد غیر الزامی بپرهیزند.

به گفته کرمیان، کودکان کمتر از ۸ سال، افراد میان‌سال و زنان باردار از انجام تنفس عمیق خودداری کنند همچنین با توجه به شرایط جوی نامساعد از هر گونه فعالیت ورزشی که منجر به افزایش ضربان قلب شود اکیدا خودداری کنند.

شهروندان در صورت بروز تنگی نفس، احساس خفگی، حالت تهوع و سردرد شدید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اندیمشک بر ماسک زدن افراد بالای ۶۰ سال، کودکان کمتر از ۸ سال و بیماران ریوی، قلبی در معرض خطر بیشتر در هنگام خروج از خانه تاکید کرد.

کرمیان در پایان یادآور شد: مراکزبهداشتی و درمانی، مراکز اورژانس۱۱۵، بیمارستان امام علی (ع)، بیمارستان امام رضا (ع) و درمانگاه شبانه روزی حسینیه آماده خدمت‌رسانی به شهروندان اندیمشک هستند.

برچسب ها: گرد و خاک ، وضعیت جوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.