مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: ۶۴ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی استان به تعداد ۹۸ هزار و ۸۴۷ واحد مقاوم‌سازی شده‌اند.

فرهاد سبحانی گفت: ۶۴ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان اردبیل به تعداد ۹۸ هزار و ۸۴۷ واحد، مقاوم‌سازی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل می گوید: سهمیه تخصیصی طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۳ هزار و ۶۴۱ واحد مسکونی بود که تاکنون پایان‌کار ۷۶۷ واحد مسکونی صادر شده است و در کنار آن سهمیه تخصیصی تفاهم‌نامه برنامه و بودجه (مسکن محرومین) در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۳ هزار واحد مسکونی بوده و تاکنون پایان‌کار ۲ هزار و ۹۰۶ واحد مسکونی صادر شده است.

به گفته او، سهمیه خانواده‌های دو معلول ۱۰۶ واحد مسکونی، تعداد سهمیه تفاهم‌نامه ایتام (کمیته امداد و بهزیستی) ۲۳ واحد مسکونی و تعداد سهمیه تفاهم‌نامه مشترک با بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی ۶۴۰ واحد مسکونی بوده است.

سبحانی همچنین گفت: تعداد ۳۴ هزار و ۲۶۷ در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، ۲۵ هزار و ۴۲۲ نفر واجد شرایط دریافت تسهیلات بوده و مجموع افراد مراجعه‌کننده و تشکیل پرونده ۱۲ هزار و ۲۶۴ نفر بوده است.

او می گوید: تاکنون ۸ هزار و ۳۱ نفر افتتاح حساب کرده و روند اجرایی در ۱۵ شهر با ظرفیت ساخت ۲ هزار و ۹۲۵ واحد مسکونی در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: بر اساس آمار‌های موجود، تعداد یک هزار و ۱۷ روستای استان اردبیل بالای ۲۰ خانوار بوده که در ۲۶۶ روستا بازنگری طرح‌ هادی انجام یافته و تعداد ۱۵۶ روستا نیز در دست بازنگری قرار دارد و تعداد ۲۶۹ روستا نیز نیازمند بازنگری طرح هادی است.

سبحانی می گوید: در مجموع از کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار تعداد ۴۸۶ مورد طرح هادی اجرایی شده است و بر این اساس نزدیک ۴۵ درصد از روستاها برای یکبار طرح هادی در آن‌ها اجرا شده است و علاوه بر آن تاکنون ۱۰۴ هزار و ۴۶ جلد سند مالکیت با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در ۴۶۴ روستا و ۲۳ شهر به متقاضیان صادر شده است.

او گفت: در سال ۱۴۰۰ میزان ۷۰ میلیارد تومان قیر رایگان برای استان اردبیل اختصاص یافته که بر این اساس آسفالت‌ریزی ۱۱۳ روستا در برنامه کاری قرار گرفته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.