قاسمی گفت: قطری ها مشتاق استفاده از ظرفیت های ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ هستند و بهره مندی از این رویداد بستگی به توان ما دارد.

وزیر راه  گفت: پیش بینی می شود که ۵۰۰ هزار نفر از ایران برای تماشای بازی های جام جهانی به قطر سفر کنند که براساس توافق های صورت گرفته سعی می شود علاوه بر مسافران داخلی، گردشگرانی از خارج کشور و همچنین در صورت امکان حضور برخی تیم ها در کیش فراهم می شود.

او گفت: این پشتیبانی ها در سه بخش حمل و نقل هوایی، دریایی و اسکان مسافران داخلی و خارجی خواهد بود که در حال برنامه ریزی هستیم زمینه ای فراهم شود علاقه مندان و گردشگران خارجی در اوقات فراغت خود با سفر به ایران از جاذبه های  ایران نیز بازدید کنند.

سفر رییس جمهور کشورمان به کشور قطر ۱۴ سند همکاری مشترک بین ۲ کشور به امضا رسیده که جام جهانی یکی از این محورها است.

روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۱ و ۲۲ فروردین رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر با حضور در جزیره کیش دیدارهای دوجانبه باهم خواهند داشت.

آبان  امسال قطر میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال است با توجه به نزدیکی کیش به این کشور استفاده از این فرصت از بهمن   سال ۱۳۹۹ در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته و در این راستا مقرر شده ۵۲۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های ورزشی جزیره کیش از جمله استانداردسازی ۲ زمین چمن و احداث سه زمین دیگر تا مرداد  امسال هزینه شود.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.