ذوالقدر خبر داد:

منطقه ویژه علم و فناوری استان فارس راه‌اندازی می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت: راه‌اندازی منطقه ویژه علم و فناوری استان فارس در دستور کار است و این منطقه این امکان را می‌دهد که فناوری در همه جای استان توزیع شود.

امین ذوالقدر،رئیس پارک علم و فناوری استان فارس گفت: دانش‌بنیان باید تبدیل به یک فرهنگ شود و در بحث فناوری باید از سنین کم و کودکی شروع کرد تا فرهنگ‌سازی انجام شود و در این راستا پارک علم و فناور کودک را آخر اردیبهشت راه‌اندازی می‌کنیم.

به گفته او، بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو داریم اگر به سمت فناوری هدایت شوند می‌توانند استارتاپ‌های موفق شکل دهند و دانشگاه‌ها همکاری کنند تیم‌های دانشجویی باید به سمت فناوری هدایت شوند.

ذوالقدر گفت: راه‌اندازی منطقه ویژه علم و فناوری استان فارس نیز در دستور کار است، افزود: این منطقه این امکان را می‌دهد که فناوری در همه جای استان توزیع شود البته اکنون ۵ منطقه داریم که تسهیلات که در پارک به شرکت‌ها می‌دهیم در ۵ منطقه هم ارائه شود.

او با بیان اینکه براساس ابلاغ سازمان باید ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان فارس تشکیل شود، گفت: انتظار داریم هر ماه یک جلسه در قالب این ستاد تشکیل شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان فارس با بیان اینکه فضای کارگاهی شرکت‌ها دچار مشکل است، افزود: راهکار کوتاه مدت این چالش استفاده از ظرفیت خالی شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه است که تسهیلات هم به شرکت‌ها داده می‌شود تا شرکت‌ها به محیط صنعتی نفوذ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار