کشف ۴۵۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در لرستان

فرمانده انتظامی لرستان گفت: ۴۵۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق پارسال در این استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۰۳ درصد افزایش یافته است.

یحیی الهی  گفت: سال گذشته انواع سرقت در لرستان ۲۱ درصد افزایش یافت، اما در این راستا ۸۲ درصد سرقت‌ها کشف و ۲۴۱ باند منهدم شد.

وی با اشاره به اینکه لرستان یکی از استان‌های امن کشور است می گوید: همچنین پارسال سرقت به عنف ۳۶ درصد کاهش یافت و ۹هزار و ۴۴۵ نفر سارق دستگیر شد.

وی گفت: لرستان ۵۰۹ شهید نیروی انتظامی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که ۵۸ نفر آنان در راستای مبارزه با مواد مخدر بوده است و سال گذشته ۶ تن و ۲۸۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که این کشفیات ۲۱ درصد افزایش داشته است و ۱۲ هزار و ۳۸۵ نفر نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه پارسال تیراندازی در لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است گفت: سال قبل، سه هزار و ۸۴۸ قبضه انواع سلاح در استان کشف، ۳۸ درصد افزایش کشف تیراندازی گزارش، یک شهید و ۱۶ جانباز تقدیم انقلاب شده است.

سردار الهی با اشاره افزایش ۴۵ درصدی تردد خودرو‌ها در ایام تعطیلات نوروز نیز گفت: در این مدت موارد فوتی ناشی از تلفات جاده‌ای لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش یافت.

وی می گوید: ۶ هزار و ۵۰ نفر نیروی انتظامی ایام تعطیلات نوروز امسال در لرستان آماده باش بودند که در این راستا وقوع جرایم خشن ۱۰۰ درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به ترانزیت مواد مخدر از شرق به سمت غرب ایران است گفت: جمهوری اسلامی تنها کشوری است که با این پدیده شوم مبارزه می‌کند به نحوی که بیش از ۹۰ درصد تریاک، ۴۷ درصد مورفین و ۳۰ درصد هروئین دنیا در ایران کشف می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.