شهردار شیراز گفت: ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر مسافر به استان فارس سفر کردند که ۹۱۴ هزار نفر از آنها در کمپ‌ها و مجموعه‌های شهرداری اسکان یافتند.

احسان اصنافی در پنجاه‌وپنجمین صحن علنی شورای شهر شیراز به ارائه گزارشی از عملکرد ستاد خدمات سفر شهرداری پرداخت و گفت: ۲ سال به دلیل محدودیت‌های کرونا وضعیت سفرها به صفر رسیده بود اما در ۲ ماه آخر سال ۱۴۰۰ اعلام شد که وضعیت تردد مجاز است و سفرها را رسمیت دادند، به دنبال این جریان شهرداری تمام تلاشش را به کار گرفت تا خاطره‌ای خوب برای مسافران ایجاد کنند.

او گفت: ۱۲ بوستان برای اسکان مسافران مدنظر قرار گرفت، همچنین با توجه به برودت هوا ۱۵ حسینیه و ۱۱ سالن ورزشی به این فضا اضافه شد.

شهردار شیراز گفت: در مجموع ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر مسافر به استان فارس سفر کردند و از این تعداد ۲میلیون و ۲۱۴ هزار در شیراز سفر کردند که ۹۱۴ هزار نفر از آنها در کمپ‌ها و مجموعه‌های شهرداری اسکان یافتند.

اصنافی گفت: این رقم اسکان مسافران نسبت به سال ۹۷ که ۷۵۸ هزار نفر بود، افزایش چشمگیر داشت و حداکثر اسکان در ۶ فروردین بود که ۱۲۵ هزار نفر مسافر اسکان یافت.

شهردار شیراز گفت: در استقبال و اسکان مسافران ویژگی‌های خاصی وجود داشت و  هدایت مسافرین از مبادی‌های ورودی شهر براب اینکه مسافران سرگردان نباشند، از جمله این ویژگی‌ها است. 

اصنافی گفت: سامانه ۱۳۷ شهرداری نیز وارد میدان شد و بخشی از هدایت مسافران را انجام دادند، گفت: شورای شهر هم نظارت داشت و تلاش همکاران مستندسازی شده است.

شهردار شیراز گفت: براساس نظرسنجی انجام شده رضایت عمومی مسافران کسب شده است و از نقاط قوت و ضعف این دوره اسکان برای سال‌های آینده استفاده می‌شود.

غلامرضا غلامی، معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز گفت: ستاد خدمات سفر نوروز در ۲۷ اسفندماه تشکیل شد و نمایندگان دستگاه‌ها حضور داشتند و مشکلات را برطرف می‌کردند و برای نخستین بار شیراز با این حجم مسافر روبه‌رو بوده است.

او به تلاش‌‌های انجام شده برای امنیت و سلامت مسافران اشاره و گفت: امسال برای اولین بار یک فوتی نداشتیم و مشکلی برای مهمانان ایجاد نشد همچنین سرقت، بزه و آسیب‌های اجتماعی رخ نداد.

غلامی گفت: از ظرفیت ۴۰۰ نفر اعضای بسیج، آتش‌نشانان و دیگران برای تامین امنیت مسافران استفاده شد و ظرفیت مسجد شهدا، حرم سیدعلاالدین حسین، حسینیه رهپویان وصال و حرم علی بن حمزه نیز بهره گرفته شد و همکاری خوبی در این زمینه انجام گرفت.

اسکان ۹۱۴ هزار مسافر و گردشگر در کمپ‌های شهرداری شیراز

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: با هوشیاری آتش‌نشانان ۵۳ نفر از مرگ حتمی نجات یافتند و ایستگاه‌های استقبال در ورودی‌های شهر شیراز عاملی برای کاهش ترافیک بود همچنین از ظرفیت مدیریت بحران هم استفاده شد.

غلامی به فضاسازی شهر شیراز اشاره و گفت: ۱۶ کیلومتر رنگ‌آمیزی تک لبه‌ها و ۲۰۰ هزار متر گلکاری شد و معتادان متجاهر و متکدیان با وجود تکمیل ظرفیت اردوگاه‌ها جمع‌آوری شدند همچنین دیگر مصادیق آسیب‌‌های اجتماعی نیز ساماندهی شد.

او گفت: ۴۰۰ نفر پا‌کبان در ۳ شیفت و ۴۸۳ نفر آتش نشان نیز همکاری می‌کردند علاوه بر آن ۲۰۰ عدد کیوسک استقرار پیدا کرد همچنین ۳۹ بازارچه برای تامین مایحتاج مسافران تشکیل شد.

معاون شهردار شیراز گفت: ۴۰۰ هزار گلدان، ۱۰ فرش گل که ۳ باز بازسازی شد و نصب ۶۰ المان در سطح شهر از دیگر اقدامات بود و حمل‌ونقل و ترافیک نیز به خوبی همکاری کردند تا ترافیک مدیریت شود و برنامه‌های فرهنگی نیز برای پر کردن وقت مسافران برنامه‌ریزی شد.

به گفته او،شهرداران مناطق نیز همکاری خوبی داشتند و علاوه بر ستاد نظارت شورا، شهرداری نیز ستاد بازرسی را تشکیل داد و این همکاری سبب شد که مسافران احساس سلامت، امنیت و تندرستی کنند و مجموع این اقدامات سبب شد که شهرداری شیراز دستگاه برتر در میان کلانشهرها شناخته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار