روستای چند ده خانواری سبخی در لامرد فقط ۷۰۰ متر با آب فاصله دارد و اهالی روستا از مسئولان می خواهند طرح آبرسانی سریع تر انجام شود.

سبخی یکی از روستاهای بخش مرکزی لامرد است که در فاصله ۵ کیلومتری تا مرکز این شهر واقع شده است.

امروز مردم این روستا با حضور در مقابل فرمانداری لامرد، از متولیان امر خواستند روند آبرسانی به این روستا تسریع شود.

حمیدی یکی از اعضای شورا و از اهالی روستای سبخی گفت:  آبرسانی به روستای قلعه غلام عبدالله و سبخی در سال ۱۳۹۸ زده شد که تا قلعه غلام عبدالله شبکه آبرسانی انجام شد.

او گفت: ۷۰۰ متر تا روستای سبخی فاصله دارد و لوله‌های آبرسانی نیز خریداری شده اما طرح به معارض برخورد کرده که قانون رأی بر برائت آبفا داد  اما حریم جاده و مسیری که خط لوله باید گذر کند و تسهیل اراضی انجام شود با کم کاری ادارات ذی ربط مواجه شده است.

حمیدی گفت:  طبق قول‌های که فرماندار به مردم روستای سبخی داده است که انتظار می رود تا قبل از عیدفطر شبکه آبرسانی به روستای سبخی برسد و مشکل بی آبی مردم حل شود.

اسماعیل رستگار فرماندار شهرستان لامرد نیز گفت: مشکل مردم با ادارات دولتی نیست و یا اینکه خدایی ناخواسته نهادی کم کاری کرده باشد بلکه مشکل اساسی که در این طرح وجود دارد و به کندی پیش می‌رود موضوع اثبات مالکیت است.

او گفت: در حال حاضر روستای سبخی مشکل آب  آشامیدنی ندارند و این  طرح به عنوان یک خط پشتیبان است.

رستگار گفت: در صورت قطع آب خط طرح محرم، آب آشامیدنی را از چاه روستای جوهری به روستاهای قلعه غلام عبدالله، سبخی، قلعه سردار، ده حاجی محمد استفاده و آب این روستاها تامین می شود.

فرماندار شهرستان لامرد گفت: براساس پیگیری‌هایی انجام شده که  تا پایان ماه مبارک رمضان مشکل آب روستای سبخی رفع شود.

برچسب ها: فرمانداری ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.