آلودگی هوا تمامی مدارس مشهد را دوشنبه تعطیل کرد

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای خراسان رضوی گفت: بر اساس مصوبه این کارگروه مدارس تمامی مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم مشهد در روز دوشنبه ۲۲ فروردین این ماه در دو نوبت صبح و عصر تعطیل است.

مهدی الله پور گفت: با توجه به آلودگی هوا کلیه مهد‌های کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم در نواحی هفتگانه مشهد و مناطق احمد آباد، تبادکان و رضویه فردا تعطیل است.

او گفت: همچنین کلاس‌های آموزشی در این مدارس به شکل غیر حضوری و از طریق شبکه شاد برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تصمیم گیری در خصوص کم و کیف فعالیت آموزشی مدارس شهرستان‌های درگیر آلودگی هوای استان از سوی فرمانداران وبا هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی هر شهرستان خواهد بود.

الله پور گفت: فرمانداران شهرستان‌های درگیر با موضوع گرد و غبار با هماهنگی استانداری خراسان رضوی و اداره کل هواشناسی و دانشگاه علوم پزشکی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

او گفت: تشدید نظارت بر فعالیت معادن و شن شویی‌ها و ممنوعیت مسابقات و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، از دیگر مصوبات این کارگروه بود.

به گفته او توصیه زیست محیطی به شهروندان برای کمک به کاهش آلاینده‌های هوای مشهد و سایر شهرستان‌های درگیر موضوع، پرهیز از تردد غیر ضروری بخصوص برای گروه‌های اسیب پذیر، بیماران ریوی و قلبی، کودکان و سالمندان و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی لازم است.

فردا از هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز اجتناب شود و حتماً بایستی از ماسک استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دانش آموز بدبخت
۲۱:۱۲ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
هیچوقت بخاطر آلودگی هوا اینقدر خوشحال نبودم از بس که استرس امتحان های پشت سر همو داشتم ، کاش فردا سه‌شنبه هم تعطیل شه امتحان ریاضی ندم بخدا با آموزش مجازی هیچکس درس رو نمی‌فهمه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۸ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
علی آقا با چشم که ریز گرد های مخرب داخل هوا رو نمیشه دید یه سری به نقشه های داخلی و خارجی بزن ببین چقدر هوا آلودست شاخص آلودگی بالاتر از ۱۵۰ خطرناکه الان به ۱۷۰ رسیده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۲۶ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
هم چین هوا بد نیست من شنبه عکس گرفتم برا دوستام فرستادم اونا هم حرف من رو تایید کردند
Iran (Islamic Republic of)
م.ی.ا
۲۲:۵۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
ممنون از اطلاع رسانی
سپاس از خبرنگاران جوان
آخرین اخبار