مهم‌ترین حوادث ۲۱ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

جرثقیل ۴۲ میلیاردی در کازرون توقیف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف یک دستگاه جرثقیل قاچاق به ارزش ۴۲ میلیارد ریال توسط ماموران پلیس کازرون خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کازرون حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه جرثقیل مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

به گفته او، در بررسی اولیه مشخص شد که برای انتقال این جرثقیل راننده هیچ گونه مدارک و اسناد گمرکی ندارد و از مبادی غیرقانونی و با پلاک جعلی وارد کشور شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۴۲ میلیارد ریال برآورد شده است و در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارق درون خودرو و ساختمان‌های نیمه کاره در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری سارق درون خودرو و ساختمان‌های نیمه کاره و کشف ۲۰ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: ماموران کلانتری "۱۴ مدرس" با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند سارقی با یک خودرو وانت پیکان وارد یکی از مجتمع‌های مسکونی واقع در بلوار "مدرس" شده و در حال سرقت از یک منزل خالی از سکنه است.

فرمانده انتظامی شیراز گفت: ماموران بلافاصله به محل مورد نظر اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند سارق را دستگیر و به کلانتری دلالت دهند.

او گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهم ۷۴ قلم اموال مسروقه شامل قطعات خودرو، ابزار آلات ساختمانی، دوربین‌های مداربسته، دوچرخه، انواع کابل، اتصالات لوله و... کشف شد.

سرهنگ شجاعی گفت: ۲۰ نفر مالباخته تاکنون اموال خود را شناسایی کرده‌اند و کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام انتظامی گفت: سارق با اقرار به ۲۰ فقره سرقت پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف زمین خواری ۵۵ میلیاردی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار از کشف زمین خواری به مساحت ۹ هزار متر مربع به ارزش ۵۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: در پی شکایت نماینده اداره مسکن و شهرسازی شهرستان "کوه‌چنار" مبنی بر ۳ فقره زمین خواری واقع در یکی از مکان‌های این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: با دستور مقام قضائی، مأموران به همراه نمایند اداره مسکن و شهرسازی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند ۹ هزار متر مربع از اراضی ملی را رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار گفت: کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۵۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه زمین‌خواری و موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف موتورسیکلت مسروقه در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: ماموران پاسگاه " کنارتخته" حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

او گفت: در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که موتورسیکلت مذکور مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان برازجان دارد و تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق با جدیت ادامه دارد.

برادرزاده، عامل برداشت غیر مجاز از حساب عمو

فرمانده انتظامی فسا از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که مبلغ ۴۰ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب عموی خود برداشت کرده بود.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز ۴۰ میلیون ریال از حساب وی در پی مفقودی کیف دستی‌اش، رسیدگی به پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا آغاز شد.

او گفت: در حالیکه شاکی تصور می‌کرد مفقود شدن کیف، علت برداشت از حساب وی است؛ افسران پلیس با بررسی تراکنش‌ها و اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند عامل برداشت از حساب که برادرزاده شاکی بود را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ قسام گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد و به شهروندان توصیه کرد به منظور پیشگیری از بروز موارد مشابه، از در اختیار قرار دادن رمز کارت‌های خود به دیگران و یا درج آن در مجاورت کارت جدا خودداری کرده و حداکثر دقت را در حفظ و نگهداری کارت و رمز آن بکار ببرید.

کشف ۴ تن آرد خارج از شبکه در قیروکارزین

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از توقیف ۲ دستگاه وانت نیسان حامل ۴ تن آرد خارج از شبکه توزیع خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا گفت: با تداوم طرح‌های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و عرضه خارج از شبکه به ویژه در حوزه کالا‌های اساسی و مایحتاج ضروری مردم، ماموران پلیس پاسگاه ریکان حین ایست و بازرسی و کنترل خودرو‌های عبوری به ۲ دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک و آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو‌ها ۴ تن آرد نانوایی خارج از شبکه توزیع کشف شد و رانندگان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین گفت: کارشناسان ارزش آرد‌های مکشوفه را ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

دستگیری سارق و کشف ۱۰ فقره سرقت در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از شناسایی و دستگیری یک نفر سارق و کشف ۱۰ فقره انواع سرقت در این شرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی گفت: در پی وقوع چندین فقره انواع سرقت در شهرستان ارسنجان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس آگاهی در بررسی از صحنه‌های سرقت و استفاده از ابزار فنی و تخصصی یک سارق را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را در محل مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان، گفت: متهم در تحقیقات صورت گرفته و مواجهه با دلایل و مستندات پلیس به ۱۰ فقره سرقت منزل، کابل برق، اماکن خصوصی و دولتی اعتراف کرد.

سرهنگ فرهادی گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد مشکوک افراد ناشناس به خصوص در ساعات پایانی شب، موضوع را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند.

توقیف ۲۲ دستگاه وسایط نقلیه متخلف در آباده

فرمانده انتظامی آباده گفت: ۲۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان توقیف و روانه پارکینگ شد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: در ادامه طرح‌های ارتقاء انضباط ترافیکی و انتظامی و در راستای پیگیری مطالبات مردمی و با توجه به تخلفات رانندگی و مزاحمت‌های تعدادی خودرو و موتوسوار متخلف برای شهروندان، طرح ارتقا امنیت اجتماعی طی ۷۲ ساعت گذشته در شهرستان آباده  اجرا شد.

او گفت: در این طرح‌ها مأموران انتظامی ۲۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت که با ایجاد صدای ناهنجار، شیشه دودی، پلاک مخدوش، حرکت در جهت خلاف و نمایشی، حرکت در پیاده رو و فاقد پلاک برای خود و شهروندان ایجاد مزاحمت و خطر می‌کردند را توقیف و روانه پارکینگ کردند.

سرهنگ مسعودی گفت: امنیت و آرامش مردم خط قرمز ناجا است و قطعا پلیس با افرادی که بخواهند در آرامش مردم خلل وارد کنند هیچ گونه مسامحه‌ای نخواهد داشت و با آن‌ها برابر قانون برخورد قاطع خواهد کرد.

دستگیری سارق موتورسیکلت در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از دستگیری سارق و کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: در پی وقوع یک فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان اقلید، دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی شهرمیان قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص یک سارق را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ صارمی گفت: در بازرسی از منزل متهم یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد و متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از عموم شهرندان خواست نکات ذیل را به جهت پیشگیری از وقوع سرقت رعایت کنند.

۱- در صورت امکان موتورسیکلت خود را در پارکینگ‌های عمومی که دارای مسئول مشخص است پارک کنید.
۲-موتورسیکلت خود را هنگام پارک کردن به تجهیزات ایمنی و بازدارنده مجهز و با قفل و زنجیر آن را به شیئ ثابت و محکم متصل کرده و حتی المقدور در شعاع دید خود و افراد مطمئن قرار دهید.
۳-از تحویل موتورسیکلت خود به اشخاص ناشناس حتی برای چند دقیقه کوتاه خودداری کنید.
۴-موتورسیکلت خود را شماره گذاری کرده و پلاک اخذ شده را بر روی آن نصب کنید تا در صورت وقوع سرقت سریعا ماموران بتوانند از آن طریق آن را کشف کنند.
۵-قبل از خرید موتورسیکلت از سرقتی نبودن آن از طریق استعلام از مبادی قانونی اطمینان حاصل کنید.
۶-موتورسیکلت خود را حتی برای لحظه کوتاهی به حالت روشن ترک نکنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.