نجات ۳ بیمار با سوختگی بالای ۷۰ درصد در شیراز

در ایام نوروز سه بیمار با سوختگی بیش از ۷۰ درصد در بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) شیراز، از مرگ حتمی نجات یافتند.

رییس مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) گفت: به دلیل شدت آسیب‌ها در بیماران سوختگی با درصد بالا، ایجاد نقص در سیستم ایمنی و تهاجم عفونت‌های پوستی و سیستمیک، در بیشتر کشور‌های دنیا مرگ و میر این بیماران به میزان بالایی گزارش می‌شود و در حال حاضر میزان بقای بیماران با سوختگی ۷۰ درصد و بالاتر، در کشور انگشت شمار است.

سید محمدمهدی اصلانی گفت: با تلاش موفقیت آمیز پزشکان، کادر درمانی و تیم مدیریتی بیمارستان حضرت امیرالمومنین (ع) در تعطیلات نوروز، سه بیمار با سوختگی بیش از ۷۰ درصد از مرگ حتمی نجات یافتند.

به گفته او، دو مورد از این بیماران، پسر بچه‌های ۱۴ و ۱۷ ساله‌ای بودند که در اثر انفجار ناشی از مواد منفجره در چهارشنبه آخر سال دچار سانحه شده و بیمار دیگر، مردی ۳۳ ساله بود که در اثر انفجار گاز دچار سوختگی وسیع شده و در بخش مراقبت ویژه سوختگی این مرکز بستری شدند.

اصلانی گفت: این بیماران با کوشش مجموعه این مرکز و دریافت خدمات درمانی و مراقبت‌های پرستاری، پانسمان‌های روزانه، انجام آزمایش‌های تشخیصی و نظارت مستقیم دکتر ماندانا مکی فوق تخصص ICU از دستگاه تنفس مصنوعی جداسازی شده و با تلاش دکتر عبدالخالق کشاورزی فوق تخصص جراحی سوختگی و دکتر مهدی ایاز متخصص جراحی عمومی و عضو هیات علمی این مرکز، جراحی‌های متعدد برای نجات آنان انجام گرفت.

او گفت: سه بیمار یاد شده پس از بهبود نسبی به بخش‌های سوختگی اطفال و مردان انتقال یافتند و با موفقیت در ادامه روند درمانی، ترخیص شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

رییس مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین (ع) گفت: در این بیمارستان با مجهز بودن به تجهیزات روزآمد دنیا و با کادر درمان بسیار تلاشگر و متعهد، شاهد ترخیص بیماران با درصد‌های بالای سوختگی هستیم که بالاترین آمار نجات این بیماران در بین بیمارستان‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

او اهدای پوست و افزایش فرهنگ اهدای عضو در جامعه را حائز نقش بسیار مهمی در بهبود بیماران سوختگی دانست و گفت: هر مورد اهدای پوست می‌تواند جان چندین بیمار مبتلا به سوختگی را نجات دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار