رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیکا گفت: نخستین جشنواره موسیقی اندیکا، آواز‌های حماسی بختیاری در اواسط اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

سجاد کاظمی گفت: به همت انجمن موسیقی شهرستان اندیکا و با حمایت استدیو پیوند ایران زمین و انجمن موسیقی استان، نخستین جشنواره آواز‌های حماسی بختیاری در اواسط اردیبهشت سال ۱۴۰۱ در شهرستان اندیکا برگزار می‌شود.

به گفته او این جشنواره در گستره‌ی منطقه‌ای استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد به صورت رقابتی در بین سنین ۱۵ تا ۳۰ سال برگزار می‌شود و هدف اصلی از برگزاری این جشنواره نیز کشف و حمایت از استعداد‌های منطقه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیکا می گوید: این جشنواره در دو بخش برگزار می‌شود که بخش اول شامل آواز‌ها و مقام‌های فولک حماسی بختیاری است و بخش ویژه به مقام حماسی آعلیداد و آواز‌های آیینی و مذهبی بختیاری اختصاص دارد.

قاسم بخشوده مسئول انجمن موسیقی، رئیس جشنواره است، داریوش اسکندری دبیر هنری، پویا محسنی مشاور هنری، نیما ظفری روابط عمومی و اساتید دیدار محمودی، فرهنگ تیرگیر و پارسا برخورداری داوری آثار ارسالی این جشنواره را بر عهده دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.