رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه گفت: پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب دهدشت هیچ گونه مشکلی برای کشت برخی محصولات کشاورزی ندارد.

روح الله عزیزی گفت: میزان ورودی آب تصفیه خانه فاضلاب دهدشت بیش از ۲ هزار متر مکعب است.

او می گوید: پس از انجام مرحله تصفیه آب ورودی بیش از هزار و ۷۰۰متر مکعب از پساب خروجی این تصفیه خانه برای کشت محصولات کشاورزی غیر خوراکی یا دامی قابل استفاده است.

عزیزی گفت: پساب خروجی این تصفیه خانه پس از گند زدایی برای استفاده در حوزه کشاورزی باید مرحله آزمایش های بیولوژیکی را طی کند.

به گفته رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه، آزمایش میکروبی تصفیه خانه فاضلاب در شیراز در مجهزترین آزمایشگاه های محیط زیستی انجام می شود.

او می گوید: باتوجه به مشکل بحران آب می طلبد جهاد کشاورزی از این ظرفیت برای توسعه کشاورزی در راستای درآمدزایی و اشتغال به بهره برداران این حوزه به نحو احسن استفاده کند.

مرحله اول سیستم تصفیه خانه دهدشت با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال سال ۹۱ با حضور مسئولان آب و فاضلاب کشور، استاندار و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

تاکنون بیش از ۴۵ کیلومتر از  شبکه صد کیلومتری جمع آوری فاضلاب در سطح شهر دهدشت ایجاد و نیز سه هزار مشترک شهر دهدشت به شبکه جمع آوری فاضلاب وصل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.