رشد اعتبار احداث بزرگراه در مسیر ترانزیتی زابل - زاهدان

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از رشد ۳۵۰ درصدی اعتبار احداث بزرگراه در مسیر ترانزیتی زابل - زاهدان در سال گذشته خبر داد.

عطا اله اکبری گفت: محور ارتباطی زابل- زاهدان بخشی از محور ترانزیتی چابهار- میلک است که نقش بسزایی در رونق اقتصادی کشور و توسعه استان دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، گفت: در سال ۱۳۹۷ اعتبار ساخت بزرگراه در این محور تنها ۴۰ میلیارد تومان بود که با پیگیرهای شده در سال گذشته با رشد ۳۵۰ درصدی به ۱۸۰ میلیارد تومان رسید.

او گفت: افزایش اعتبارات باعث شد تنها در سال گذشته در این محور مهم ارتباطی سیستان و بلوچستان ۲۱ کیلومتر بزرگراه احداث و زیر بار ترافیک رود.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان  گفت: در مجموع طول محور مواصلاتی زابل - زاهدان حدود ۲۰۰ کیلومتر بوده که تاکنون در این مسیر ۱۳۵ کیلومتر بزرگراه احداث و به بهره برداری رسیده است.

او گفت: همچنین عملیات ساخت باند دوم قطعه سه این محور بطول ۲۷ کیلومتر از ۲۵ اسفندماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده و پیش بینی می‌شود که ۲۰ کیلومتر از آن تا پایان سالجاری آماده بهره برداری شود.

اکبری  گفت: همچنین این اداره کل تلاش دارد احداث باند دوم در تنها قطعه باقی‌مانده محور زابل_ زاهدان بطول ۳۰ کیلومتر را   امسال اجرایی کند.

او  از مراحل نهایی پل نهراب در محور زابل- زاهدان خبر داد و گفت: با افزایش اعتبارات همچنین عملیات ساخت پل نهراب بعد از توقف ۱۳ ساله از شش ماه قبل بطول ۱۹۲ متر در قالب هشت دهانه ۲۴ متری از سر گرفته شد و پیش بینی شده است تا پایان اردیبهشت ماه آماده بهره برداری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین عملیات احداث پل شیله در این محور ارتباطی سیستان و بلوچستان از اسفند سال گذشته آغاز شده است.

او گفت: تاکنون برای احداث بزرگراه در مسیر زابل- زاهدان ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و جهت اتمام بهره برداری کامل باند دوم در این محور و احداث پل های نهراب، شیله، حرمک و چاه دیوان به اعتباری بیش‌از یک‌هزار میلیارد تومان نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار