رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: خوزستان در تابستان سال ۱۴۰۱ تنش آبی سختی را در بخش کشاورزی تجربه خواهد کرد.

خدارحم امیری‌زاده از وضعیت خشکسالی و کمبود بارندگی در خوزستان و حوضه‌های آبریز مناطق بالادست استان ابراز نگرانی کرد و گفت: خوزستان در تابستان سال ۱۴۰۱ تنش آبی سختی را تجربه خواهد کرد.

او به برنامه ریزی صورت گرفته برای عبور از این بحران و تدوین الگوی کشت برای تمامی زمین‌های کشاورزی زیرپوشش سد‌های خوزستان اشاره کرد و گفت: الگوی کشت براساس میزان آب قابل استحصال از سد‌های خوزستان صورت گرفته تا بتوان آب مورد نیاز کشت تابستانه این استان را تامین و از تنش شدید آبی امسال عبور کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان وضعیت حوضه کرخه را به دلیل خشکسالی در این استان و کاهش محسوس بارندگی در مناطق بالادست این سد فوق بحرانی توصیف کرد.

این مقام مسئول از کشاورزان استان به ویژه کشاورزانی که زمین‌های آن‌ها زیرپوشش سد کرخه است، خواست بر‌ای عبور از شرایط بحرانی پیش رو نهایت همکاری را در زمینه رعایت الگوی کشت داشته باشند.

آقای امیری زاده بر لزوم خودداری کشاورزان از کشت‌های پرمصرف آب به ویژه شلتوک تاکید کرد و گفت: کشت شلتوک در حوضه کرخه ممنوع بوده و احتمالا در حوضه کارون نیز ممنوع خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لازمه عبور از شرایط سخت تنش آبی پیش رو را همراهی کشاورزان و رعایت الگوی کشت دانست و گفت: شورای تامین استان نیز کشت محصولات پر مصرف آب از جمله شلتوک را ممنوع کرده، ولی سایر کشت‌ها براساس الگوی کشت انجام خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.