رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه از صادرات محصولات صنایع‌دستی زوج هنرمند این شهرستان به کشور‌های اروپایی و آمریکایی خبر داد.

علی محمدی گفت: رسول نیکوزاده و سودابه مهدیزاده زوج هنرمند صنایع‌دستی تربت حیدریه در رشته سراجی سنتی تولیدات چرمی دست‌دوز با برند چرمک پارسال با صادرات محصولات هنری خود به شهر‌ها و کشور‌های آسیایی، اروپایی و امریکایی نظیر ارمنستان، امارات متحده عربی، ترکیه، ایتالیا، آمریکا نقش به‌سزایی در معرفی هنر صنایع‌دستی ایرانی به خارج از مرز‌ها داشته‌اند.

او گفت: اهمیت محصولات هنری صادرات زمانی بیشتر مشخص می‌شود که همگان بدانند از یک سو تحریم‌ها و از سوی دیگر شیوع کرونا بر صادرات تاثیر منفی گذاشته است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه گفت: این زوج با خلاقیت و نوآوری در طرح‌های سراجی سنتی با حفظ و ترویج این هنر سبب جذب علاقه‌مندان بیشتری به این حوزه شده‌اند و در حال حاضر با ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۰ نفر از جوانان این شهرستان در کارگاه خود، گامی موثر در تلاش برای رفع معضل بیکار برداشته‌اند.

محمدی گفت: صادرات صنایع‌دستی تربت‌حیدریه پارسال نیز به کشور‌های اروپایی و آمریکایی انجام شده است و این صنایع‌دستی صادر شده مربوط به هنرمندان دیگری در رشته‌های خراطی چوب، تولیدات نمدی، تراش سنگ‌های قیمتی و سرامیک است.

به گفته او در حال حاضر در تربت‌حیدریه بیش از ۱۵۰۰ هنرمند، صنعتگر و شاغل خانگی صنایع‌دستی مشغول فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.