عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده کرمانشاه گفت : اکنون بهترین زمان برای صادرات دام زنده است و نباید اجازه داد این فرصت از دست برود.

ایرج نوری با بیان اینکه اکنون که در فصل بهار قرار داریم بهترین زمان برای صادرات دام زنده از کشور است، گفت : در حال حاضر با مازاد دام و بالا رفتن عرضه مواجهیم و از همین رو اگر صادرات صورت بگیرد مشکلی از نظر کمبود در بازار داخلی و یا افزایش قیمت نخواهیم داشت.

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده کرمانشاه از یک سو دام‌هایی که در فصل قبل به مناطق گرمسیر رفته بودند برگشته اند و از سوی دیگر اکنون که به دلیل شرایط خشکسالی با کاهش علوفه مواجهیم و هزینه تغذیه دام‌ها بالا رفته بسیاری از دامداران، چون از پس هزینه‌ها بر نمی‌آیند نسبت به عرضه دام خود اقدام می‌کنند.

آزادسازی صادرات دام زنده در شرایط فعلی که وضعیت دام مازاد مناسب است را خواستاریم البته شیوه صادرات باید بر اساس قانون تجارت باشد نه رویه‌ای که در سال ۱۴۰۰ در پیش گرفته شد و باعث شد هیچ توفیقی در زمینه صادرات دام زنده نداشته باشیم.

در حال حاضر ظرفیت صادرات یک میلیون راس دام زنده سبک در کشور وجود دارد، این میزان معادل حدود ۲.۵ تا سه درصد جمعیت دام کشور است و این ظرفیت در کرمانشاه نیز حدود ۲۰۰ هزار راس می‌باشد.

اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان دام زنده استان کرمانشاه برای صادرات دام زنده آمادگی دارد اگر رویه پارسال و استفاده از واسطه‌های بی تجربه در زمینه صادرات تکرار نشود، این آمادگی را داریم که صادرات را آغاز کنیم.

این اتحادیه در سال‌های گذشته حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد صادرات دام زنده ایران را بر عهده داشته و اکنون نیز ظرفیت این کار را دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.