برگزاری طرح قرآنی مُهْتَدُونَ در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی

رابط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علمی کاربردی در واحد استانی آذربایجان شرقی از برگزاری طرح قرآنی مُهْتَدُونَ در این دانشگاه خبر داد.

حجت الاسلام علیزاده گفت:با هدف ارتقای سطح فرهنگ قرآنی، اسلامی، اعتلای اخلاق و ایمان دینی و ایجاد اُنس و اُلفت پیش از پیش دانشجویان و دانشگاهیان طرح قرآنی مُهْتَدُونَ در طول ماه مبارک رمضان به صورت فراگیر اجرا می­ شود.

گام نخست این طرح شامل آشنایی کلی دانشجویان با منظومه تفکر راهبردی انقلاب اسلامی با رویکرد جهاد تبیین است که در ابتدا دروس معارف اسلامی توسط مدرسان بیان می­ شود.

 قرائت ترتیل قرآن کریم (جمع خوانی) به همراه بیان نکات تجویدی و صحیح خوانی به صورت حضوری و مجازی از ساعت ۸ لغایت ۸:۳۰ صبح و پخش زنده از سامانه ادوب کانکت به آدرس https://vc3.uast.ac.ir/ag از برنامه‌های دیگر این طرح می‌باشد.

 بیان نکات تفسیری و معارفی تحت عنوان تاملات قرآنی در شش مرکز آموزش علمی کاربردی مطابق جدول زمانبندی اعلام شده از دیگر برنامه­‌های این طرح است.

دانشگاهیان گرامی جهت دستیابى سریع به پاسخ سؤالات شرعى خود در طول ماه مبارک رمضان، می ­توانند متن یا صوت سؤال شرعى خود را درگروه طهور با پیوند https://chat.whatsapp.com/GCYY6L7t9rMH2JN4ZRHVB3در واتساپ ارسال نمایند.

 کمک مومنانه (شامل شیر خشک و پوشک بچه) توسط قرارگاه جهادی شهید نومی گلزار دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان­ شرقی با همکاری مراکز آموزشی استان تهیه شده است که همزمان با ولادت سرتا سر نور امام حسن مجتبی (علیه السلام) به شیرخوارگاه احسان تحویل داده خواهد شدهمچنین دانشگاهیان در سه برنامه سراسری زیر مشارکت خواهند نمود.

۱ ـ دوره آموزش مجازی تفسیر سوره ­های لقمان و حجرات با بیانات حجت الاسلام استاد قرائتی (طرح ملی تفسیر کوتاه و قطره‌ای قرآن کریم) همراه با اعطای گواهینامه پایان دوره به مدت ۲۴ ساعت که با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم اجرا خواهد شد. از طریق سامانه ملی آموزش مجازی قرآن و عترت به آدرس lms.telavat.ir

۲ ـ حضور باشکوه دانشگاهیان در راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر

۳ ـ مسابقه با محوریت دعای مکارم الاخالق امام سجاد (ع) و مسابقه پیامکی احکام و مفاهیم (دریافت محتوا از مرکز قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی با شماره تماس( ۸۲۷۷۲۲۳۸ -۸۲۷۷۸۸۶۶ -۰۲۱)

اختتامیه این طرح با برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برتر و برنامه­‌های فاخر قرآنی روز چهارشنبه مصادف با ۲۵ ماه مبارک رمضان به میزبانی مرکز آموزشی مدیریت صنعتی تبریز برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.