مراسم گرامیداشت حجت السلام والمسلمین اصلانی و دارایی از شهدای رمضان حرم مطهر رضوی با حضور افغانستانی های مقیم شیرازدر مسجد جامع شهرک سعدی این شهر برگزار شد.

مراسم هفتمین روز شهادت شهدای حرم مطهر رضوی، شهیدان حجت الاسلام اصلانی و دارایی با حضور جمعی از افغانی‌های مقیم شیراز در مسجد جامع سعدی شیراز به همت سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) شیراز برگزار شد.

در این مراسم افغانی‌های مقیم شیراز با محکوم کردن این اقدام تروریستی، قدردانی خود را از میزبانی ایرانی‌ها اعلام کردند و از ایرانی‌ها خواستند حساب مردم افغانستان را از معدود فریب خوردگان جدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی امام جمعه موقت شهرستان شیراز ضمن قدردانی از برگزاری این مراسم که اولین برنامه در سطح شهر شیراز برای این دو شهید گرانقدر برگزار شده است گفت: این دو شهید از روحانیون فداکار، مردمی، جهادی و خدمتگزار بودند که ناجوانمردانه به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت شهرستان شیراز با محکوم کردن این اقدام تروریستی، تکفیری‌ها را دست‌نشانده انگلیس دانست و گفت: مکتب وهابیت یک مکتب انگلیسی ساز است و زمانی محمد بن عبدالوهاب در عربستان ظهور کرد و مورد حمایت انگلیسی‌ها قرار گرفت که با مطالعه تاریخ وهابیت می‌بینیم در بدو ظهور جنایات فجیعی را داشته اند.

او گفت: انگلیسی ها، همیشه به دنبال کینه توزی هستند تا مسلمانان را به جان هم بیاندازند، از این رو در بین شیعیان سید محمد باب را علم کردند تا خود را امام زمان معرفی کند و در بین سنی‌ها وهابیت را علم کردند که با تفسیر‌های خود رای و خارج از عقل و منطق که به داد توحید و خداشناسی برسند لذا این دو نیز باعث جنایات در تاریخ شدند.

حجت الاسلام رضوی اردکانی گفت: انگلیسی‌ها با تشکیل اتاق فکردر لندن برای تکفیری‌ها خط مشی مشخص می‌کنند و یکی از اهداف بزرگ آن‌ها ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است.

امام جمعه موقت شیراز در این مراسم اشاره‌ای هم به سوابق جنایات تکفیری‌ها در طول تاریخ کرد و گفت: این گروه با تاسیس مدارسی در آسیا و آفریقا به ویژه کشور‌های پاکستان، بنگلادش و هند اقدام به تربیت افرادی کردند که نتیجه‌ی این آموزش‌های آن‌ها روی کار آمدن گروه‌هایی همچون القاعده و داعش بود.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی اردکانی گفت: یکی دیگر از اهداف تکفیری‌ها غارت و تضعیف جهان اسلام است، اما مسلمانان باید بیدار باشند و جلوی این توطئه‌های آن‌ها را بگیرند.

او به میزبانی خوب ایرانی‌ها از مردم افغانستان در طول تاریخ اشاره وگفت: مردم ایران با اهل سنت مشکلی ندارند، اما با وهابیت و تکفیری‌ها نمی‌توانند کنار بیایند، چون این دو حزب سیاسی ساخته انگلیس هستند و برای اهداف این کشورکار می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی اردکانی از شیعیان و اهل سنت خواست همواره بصیرت خود را حفظ کنند چرا که بی بصیرتی خود عامل بوجود آمدن اختلاف و تفرقه و گام نهادن در مسیر اشتباه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار