دعوت استاندار مرکزی از دانشجویان برای شرکت در کارگروه‌ها

مخلص الائمه در دیدار با دانشجویان از ان‌ها خواست در کارگروه‌های استانداری شرکت کنند.

مخلص الائمه استاندار مرکزی در نشست هم اندیشی با منتخبان تشکل‌های دانشجویی استان مرکزی مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

حدود ۶۰ کمیسیون و کارگروه در استان داریم که ریاست آن با استاندار است و به همین تعداد کارگروه و کمیسیون داریم که ریاست آن با معاونین استاندار است که از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دعوت می‌کنیم در همه این جلسات حضور داشته باشند تا در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت کنند.

دولت در انتهای سال گذشته با ابلاغ ریاست‌جمهور سند تحول دولت مردمی را منتشر کرده که در این سند ۱۰۲۳ اقدام در زمان‌بندی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت آورده‌شده که باید تا پایان دولت محقق شود.

حدود ۲۰۰ اقدام از این سند تا پایان سال جاری محقق می‌شود و حدود ۶۰۰ اقدام تا پایان سال آینده و ۲۰۰ اقدام تا پایان دولت محقق خواهد شد که ۳۱ مورد از این اقدامات مربوط به حوزه آموزش عالی است.

۴ چالش اصلی حوزه نظام آموزش عالی در سند تحول دولت مردمی است که چالش اول ناکارآمدی در نظام حکمرانی و اداره دانشگاه هاو چالش دوم پاسخ‌گویی ناکافی دانشگاه‌ها به نیاز‌ها و مسائل جامعه و چالش سوم توسعه‌نیافتگی توسعه فردی و اجتماعی دانشگاه‌ها و چالش چهارم ضعف همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی است.

د: ذیل چالش‌های حوزه نظام آموزش عالی تعدادی عامل موجب این چالش‌ها و تعدادی راهبرد مشخص‌شده و ۳۱ اقدام آورده آمده است که دانشجویان دغدغه‌مند این بخش از سند را مطالعه و از دانشگاه‌ها مطالبه کنند.

در خصوص آلودگی هوای شهر اراک، پیشینه این آلودگی قبل از مازوت سوزی و طرح جامع کاهش آلودگی هوا مربوط به‌سال ۱۳۸۶ است.

نیروگاه شازند یکی از عوامل مؤثر در آلودگی هوای شهر اراک است و اگر تعطیل شود مشکل آلایندگی حل می‌شود، ولی مشکلات دیگری را پدید می‌آورد.

برخی از مسائل ناظر به دستگاه‌های ملی و فرا استانی است و برای این‌که این جلسات مفید باشد و دغدغه، مطالبه و آرمان‌های شما ظاهر شود باید جلسات به‌صورت موضوعی برگزار شود و اگر در یک جلسه ۸۰ موضوع مختلف بیان شود دغدغه‌ها و مطالبات و رضایت شما حاصل نخواهد شد.

برای این‌که این جلسات مفید باشد و دغدغه، مطالبه و آرمان‌های دانشجویان ظاهر شود باید جلسات به‌صورت موضوعی برگزار شود.

جلسه بعد را به موضوع گردشگری استان اختصاص خواهیم داد و مسئولین مربوطه را به جلسه دعوت می‌کنیم تا این موضوع مسأله محور را به‌صورت جدی مورد بحث و بررسی قرار دهیم و دبیری جلسه را یکی از دانشجویان از کانون گردشگری استان برعهده بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.