مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: وضع کیفی بیشتر شهرستان‌های استان برای گروه‌های حساس ناسالم و در وضعیت هشدار قرار گرفت.

آقای حکیمی گفت: بر اساس اعلام ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان‌های اشتهارد، فردیس و کرج به ترتیب بر روی اعداد ۱۰۸، ۱۳۳ و ۱۳۰ قرار گرفته است.

او گفت: همچنین شاخص آلودگی در شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد به ترتیب ۹۶ و ۷۲ می‌باشد که بیانگر قابل قبول بودن کیفیت هوا در این شهرستان‌ها می‌باشد.

هواشناسی البرز روز گذشته نسبت به وزش باد شدید و گردو خاک و افزایش آلودگی هوا طی سه روز آینده در این استان هشدار داد و گفت: تحلیل آخرین الگو‌های پیش یابی حاکی از ناپایداری‌های محلی و نقطه‌ای در منطقه البرز مرکزی از فردا سه شنبه تا روز پنجشنبه هفته جاری قبل از فعالیت سامانه تندری است که به موجب آن پاره‌ای نقاط به ویژه عصر و شب‌ها وزش باد نسبتا شدید و لحظه‌ای و گرد و خاک و کاهش موقت کیفیت هوا مورد انتظار می‌باشد.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز  با توجه به احتمال بروز علائم تنفسی در افراد حساس و همچنین تشدید بیماری‌های قلبی، ریوی افراد مبتلا به این بیماری ها، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

در استان البرز ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در تمام شهرستان‌های استان به جز طالقان مستقر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.