یادواره شهدای پنجم مرداد اراک برگزار می‌شود

یادواره شهدای پنجم مرداد اراک در دستور کار قرار گرفته و در این تاریخ برگزار می‌شود.

سرهنگ مهجوری فرمانده سپاه ناحیه اراک که به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی به دیدن خانواده معظم شهید حسن جمالو رفته بود دراین دیدار مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

در راستای گرامیداشت روز پنجم مرداد که از جهات مختلف اهمیت زیادی دارد و می‌توان این روز را روز مقاومت اراک نامید یادواره شهدای پنجم مرداد در دستور کار قرار گرفته که یکی از برنامه‌های ذیل یادواره سرکشی از خانواده‌های پنجم مرداد است.

همچنین پنجم مرداد ماه سال ۶۵ از جهت بمباران کارخانه‌های اراک روزی مهم و تاریخی برای مردم محسوب می‌شود و از طرفی یادآور جنایت‌های رژیم بعث عراق و از طرفی یادآور رشادت‌ها و مجاهدت‌های مردم انقلابی اراک است.

یکی از وقایع مهم مرداد ماه عملیات رمضان است که شهر اراک در این عملیات بیش از ۷۲ شهید والامقام تقدیم ارزش‌های اسلامی کرده و شهید حسن جمالو یکی از آن دلاورمردان عملیات رمضان است که امروز به خدمت خانواده معظم شهید رسیدیم تا از صبر و مجاهدت آن‌ها تجلیل کنیم.

انقلاب اسلامی ایران بعد از گذشت ۴۳ سال در اوج عزت و اقتدار است و اقتدار روز افزون امروز برگرفته از مجاهدت‌های شهدا، رزمندگان و خانواده معظم آن‌ها است و عزت و سربلندی ایران اسلامی در گام دوم در گرو ادامه مسیر نورانی شهدا و ولایتمداری است.

امروز در میدان جهاد تبیین خانواده معظم شهدا نقش مهمی بر عهده دارند و معتبرترین راویان جهاد و حماسه شهدا خانواده هایشان هستند که می‌توانند با روایتگری صحیح در راستای تبیین و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و جدید جامعه نقش موثری در پیشرفت و ادامه مسیر انقلاب برای طی کردن قله‌های بلند سعادت داشته باشند.

۵ مرداد ۶۵ کارگران اراکی در کارگاه‌های تولیدی کارخانه‌ها مشغول فعالیت بودند و در شرایط جنگی در سنگر تولید از کشور دفاع می‌کردند که ناگهان کارخانه‌های واگن پارس، ایرالکو و آذرآب مورد حمله جنگنده بمب افکن‌های رژیم بعث عراق قرار گرفت.

در این حمله هوایی ۷۸ کارگر مدافع تولید پرتلاش و زحمتکش واحد‌های صنعتی به شهادت رسیدند.

بعد از این ماجرای تلخ، بزرگترین ورزشگاه اراک به نام شهدای ۵ مرداد نامگذاری شد و اکنون هم به مناسبت گرامیداشت شهدای پنجم مرداد، بوستان و پارک‌هایی به نام این روز تاریخی نامگذاری شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.