هوراکان تکنیکا از یک موتور ۵.۲ لیتری V۱۰ تنفس طبیعی (همان نمونهای که در STO استفاده میشود) نیرو میگیرد و بیش از ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۱۷ پوند فوت گشتاور را منحصراً به چرخهای عقب میرساند، در این خودرو نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه با ویژگیهای تغییر دنده بسته به حالت درایو انتخابی ANIMA ارسال میشود.
بخش فنی Tecnica سیستم LDVI یا "Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata" است که بر رفتار دینامیکی هوراکان تأثیر میگذارد. سیستمهایی مانند کنترل کشش، بردار گشتاور و فرمان چرخ عقب را برای ارائه سطح مطلوب کنترل هماهنگ میکند.
مور افزود: «میتوان گفت [هوراکان تکنیکا] دارای سه تنظیم متفاوت است که شامل عملکرد، سرگرمی در رانندگی و سبک زندگی می شود». "Strada" پایدارترین حالت رانندگی روزانه است که همه چیز را تا حد امکان راحت نگه میدارد.
اسپرت، هوراکان را با افزایش واکنشهای دریچه گاز و گیربکس بازیگوشتر میکند، گشتاور بیشتری را درگیر میکند و به چرخهای عقب فضای بیشتری ارائه می دهد. کورسا هوراکان را وارد جدیترین و پاسخگوترین حالت خود میکند و هر آنچه را که Tecnica برای حداکثر حمله در مسیر ارائه میکند به راننده میدهد.