الکساندر لوکاشنکو در نشست مشترک خبری با همتای روس خود از عملیات نظامی روسیه در اوکراین حمایت کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در نشست مشترک خبری با ولادیمیر پوتین همتای روس خود گفت: اکتشاف فضا با اهداف علمی موضوع مشترک بین ما و روسیه است.

لوکاشنکو افزود: اگر عملیات نظامی روسیه مدت کوتاهی به تاخیر می‌افتاد، اوکراین ضربه شدیدی به خاک روسیه می‌زد. امروز روشن است که گریزی از این درگیری وجود نداشت و اگر عملیات نظامی به تاخیر می‌افتاد، پیامد‌های بسیار بدتری داشت. اجداد ما در جنگ جهانی دوم پیروز شدند و ما هم در آینده پیروز خواهیم شد. زمان آن فرا رسیده است که آمریکا به گذشته نزدیک نگاه کند و سرنوشت رهبری را که می‌خواست جهان را تغییر دهد ببیند. در گذشته تصور کردیم که جنگ سرد پایان یافته است و ما در جهان مبتنی بر احترام به حقوق بشر و حقوق بین الملل زندگی می‌کنیم.

پوتین: اقدام ما یک حمله پیشگیرانه بود

رئیس جمهور روسیه نیز در این کنفرانس خبری گفت: همکاری خودمان را با بلاروس در زمینه فضایی تقویت خواهیم کرد. ما درباره مشارکت کارشناسان بلاروسی در ایجاد زیرساخت های فضایی و اعزام فضانوردان بلاروسی گفتگو کردیم.

او افزود: ما تجارت متقابل میان دو کشور را افزایش خواهیم داد و موانع پیش رو میان شهروندان را در زمینه تجارت برخواهیم داشت و برنامه گسترده‌ای در این خصوص داریم به گونه‌ای که امیدواریم در سال ۲۰۲۳ سامانه‌های بانکی و سامانه‌های دریافت و پرداخت و نظام گمرکی به شکل مطلوب برسد. ما همچنین برای راه اندازی یک مرکز مشترک برای مقابله با خطرات مالی تلاش خواهیم کرد و مطالبات طرف بلاروس را نیز در خصوص دریافت وام از روسیه مدنظر داریم. من مطمئن هستم این رویکرد اوضاع مالی دولت فدراسیون را تقویت خواهد کرد.

پوتین افزود: تحولات عملیات نظامی در اوکراین را به اطلاع رئیس جمهور بلاروس رساندم. آنچه که در حال حاضر در اوکراین اتفاق می افتد یک تراژدی است، اما مسکو چاره دیگری ندارد. درگیری با نئونازی‌ها در اوکراین موضوع زمان بود و ما یک حمله پیشگیرانه علیه آن‌ها انجام دادیم. هدف از عملیات ویژه محدود کردن توانایی‌های نظامی اوکراین و نابودی تأسیسات نظامی آن است. اوکراین از توافقات به دست آمده در استانبول عقب نشینی کرده است. تاریخ پایان عملیات روسیه در اوکراین به شدت عملیات رزمی بستگی دارد و ما طبق برنامه مصوب عمل خواهیم کرد.

چهل و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد و آمریکا و غرب روسیه را به قتل‌عام غیرنظامیان در اوکراین متهم می‌کنند. این در حالی است که سربازان اوکراینی اسیر شده اعتراف کرده‌اند که چطور در کمال بی‌رحمی غیرنظامیان از جمله زنان را در شهر «ماریوپل» به دلیل عدم همکاری کشته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۳۹ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
عملیات نظامی ویژه یعنی؛ حمله وحشیانه، تجاوز، جنایت و کشتار وحشیانه زن و کودک بی گناه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
بلاروس = خار چشم آمریکا
آخرین اخبار