اوکراین: مذاکرات به بن‌بست نرسیده است

مشاور رئیس‌جمهور اوکراین اظهارات اخیر ولادیمیر پوتین را رد کرد و گفت که مذاکرات با روسیه به بن‌بست نرسیده است.

«میخائیل پودولیاک» مشاور رئیس‌جمهور اوکراین، در اظهاراتی به سخنان اخیر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، واکنش داد و مدعی شد مذاکرات میان کی‌یف با مسکو در بن‌بست قرار ندارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین به تازگی با بیان آنکه مذاکرات مسکو و کی‌یف به بن‌بست رسیده است، اعلام کرده بود که اوکراین از توافق‌هایی که در جریان مذاکرات در استانبول منعقد شده بود، منحرف شده است و همین مسأله، مذاکرات روسیه و اوکراین را به بن بست رسانده است.

پوتین همچنین گفت که «ناهماهنگی» اوکراین در درخواست‌هایش به کُند کردن روند مذاکرات صلح با روسیه منجر شده است.

اکنون پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین مدعی است که روسیه با بیانیه‌های عمومی خود در تلاش است تا بر مذاکرات صلح فشار بیاورد. او همچنین درباره اظهار نظر پوتین مبنی بر اینکه مذاکرات به بن بست رسیده است نیز گفت: «مذاکرات ادامه دارد. مذاکرات بسیار سخت است و در سطح زیرگروه‌های کاری ادامه خواهد داشت.»

در حال حاضر ۴۸ روز از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد، پیشتر از این نیز پوتین گفته بود: «همکاری خودمان را با بلاروس در زمینه فضایی تقویت خواهیم کرد. ما درباره مشارکت کارشناسان بلاروسی در ایجاد زیرساخت‌های فضایی و اعزام فضانوردان بلاروسی رایزنی کردیم. تحولات عملیات نظامی در اوکراین را به اطلاع رئیس جمهور بلاروس رساندم.»

شب گذشته نیز «کارل نهمر» صدراعظم اتریش، به عنوان اولین مقام اروپایی، با ولادیمیر پوتین در مسکو دیدار کرد و پس از این نشست آن را «مستقیم، آشکار و سخت» خواند، اما دیدار او با پوتین واکنش‌های متفاوت مقام‌های اروپایی از جمله «تعجب، بدبینی و محکومیت» را در پی داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
پس چرا هنوز میجنگین
آخرین اخبار