مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۴۴ پرونده تخلف در عرصه منابع طبیعی استان پارسال تشکیل شده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

غلامحسین حکمتیان اصل گفت: ۵۵ درصد از این پرونده ها معادل ۲۴۴ فقره در زمینه تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی و مابقی در بخش قطع درختان، قاچاق چوب و زغال بوده است.

او می گوید: پارسال ۲۴۴ متخلف در زمینه تصرف عرصه منابع طبیعی در این استان  شناسایی شد که ۷۹ تن از این متخلفان اقدام به تخریب بیش از ۵۲ هکتار از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد کرده بودند.

حکمتیان اصل گفت: همچنین ۱۶۵ تن از این متخلفان اقدام به تخریب و تصرف ۱۷۰ هکتار از مراتع مناطق مختلف این استان کرده بودند.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان،  ۱۰۳ هکتار از اراضی ملی استان پارسال رفع تصرف شده و این مقدار اراضی ملی با صدور احکام قضایی و تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی از دست ۱۰۰ سودجو خارج شد.

او می گوید: اراضی ملی که به منظور انجام کارهای کشاورزی و یا ساخت و سازهای غیرمجاز تصرف می شود، از سوی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی شناسایی شده و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارسال می شود.

حکمتیان اصل گفت: افرادی که قصد خرید زمین به ویژه اراضی بدون سند رسمی را در استان  دارند باید قبل از خرید به اداره های  منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های استان مراجعه کنند و از ملی نبودن اراضی مطمئن شوند.

شناسایی ۲۰۰ متخلف در زمینه قاچاق چوب و زغال

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در این مدت بیش از ۲۰۰ پرونده تخلف قاچاق چوب و زغال در عرصه منابع طبیعی استان تشکیل و برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

حکمتیان اصل می گوید: بیش از  ۳۷ هزارو ۲۵۴ کیلوگرم زغال و ۸۳ هزار و ۱۶۰ کیلوگرم چوب قاچاق  در این مدت در استان توقیف شد.

او گفت: قاچاق چوب به ازای هر کیلوگرم هیزم تر یک میلیون و ۷۰۰ هزار ریال، هیزم خشک یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و هر کیلوگرم زغال نیز سه میلیون ریال جریمه می شوند.

حکمتیان اصل می گوید: در این زمینه ۲۰۰ دستگاه خودرو توقیف، ۱۱۷ کوره زغال امحا و ۲۰ اره برقی کشف شد.

او گفت: متخلفان به طور شبانه و با بی رحمی اقدام به قطع درختان بلوط می کردند و پس از انتقال آن ها به این کوره های زغالی آن ها را تبدیل به زغال می کردند.

حکمتیان اصل می گوید: رصد اقدامات متخلفان و برخورد با سودجویان به طور جدی در دستور کار است و منابع طبیعی استان تمام تلاش خود را برای حفظ جنگل‌ها و مراتع انجام خواهد داد.

کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک میلیون هکتار حنگل و افزون بر ۷۸۰ هزار هکتار مرتع دارد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.