صادرات شناورهای ایرانی به قطر برای فعالیت در جام جهانی ۲۰۲۲

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ساخت سه فروند شناور تفریحی به دست صنعتگران داخلی برای فعالیت در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت:به همت متخصصان و صنعتگران کشور سه فروند شناور تفریحی در یکی از شرکت‌های شناور سازی جزیره قشم برای فعالیت در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ساخته شد.

اسماعیل مکی زاده  گفت: یک فروند از همین نوع  شناور تمام ایرانی که ساخت آن به اتمام رسیده بود به کشور قطر صادر شد.

او گفت: یک فروند شناور گردشگری که طرح آن در قالب لنج سنبوک می‌باشد در یکی از کارگاه‌های شناور سازی لافت در جزیره قشم ساخته و به آب انداخته شده بود، پس از مراحل کنترل و بازرسی شناور و تایید آن و به منظور فعالیت در امر گردشگری در جام جهانی ۲۰۲۲ عازم کشور قطر شد.

او هزینه تخمینی برای طراحی و ساخت این شناورکه تمام ایرانی بوده و سرمایه گذاری آن یک متقاضی قطری است به لحاظ اقتصادی با نمونه‌های مشابه‌ای که درکشور‌های همسایه ساخته می‌شود برای سرمایه گذار بسیار مرقوم به صرفه دانست .

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ظرفیت حمل مسافر توسط این شناور تفریحی را ۱۰۰ نفر با ۵ اتاق مجزا در زیر عرشه و سرویس‌های جداگانه ذکر کرد و گفت: بدنه این شناور تفریحی تمام ایرانی از جنس بدنه فایبر گلاس با ۴۱ متر طول سرتاسری، ۱۰ متر عرض و فرم بدنه سنتی سمبوک است.

او گفت: برخورداری از دو موتور ۶۵۰ اسب بخار مطابق با استاندارد‌های بین المللی مربوط به شناور‌های تفریحی  از دیگر مشخصات فنی این شناور است.

مکی زاده گفت: تمامی امور مربوط به طراحی، ساخت قالب، لایه گذاری و تکمیل آن به دست متخصصان و صنعتگران داخلی و تحت نظارت کارشناسان اداره بازرسی و ثبت شناور‌ها و موسسه رده بندی داخلی زیر مجموعه معاونت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به انجام رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.