نبود زیرساخت های لازم برای صادرات کالا از کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، سالانه تنها ۷ میلیارد دلار از تولیدات از طریق گمرک استان صادر می‌شود.

جبار کیانی گفت: واحدهای تولیدی استان سالانه بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار کالا به بازارهای بین المللی صادر می کنند اما بخش کمی از این میزان کالا از طریق گمرک استان انجام می شود.
 
او می گوید: به دلیل نبود زیرساخت های لازم، سالانه فقط هفت میلیارد دلار از تولیدات از طریق گمرک استان صادر می شود.
 
به گفته رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، بخش عمده محصولات تولیدی و صادراتی این استان در صادرات استان های بوشهر، چهارمحال و بختیاری و اصفهان ثبت می شود در حالی که صنایع مربوط به استان است.
 
کیانی می گوید: یکی از مشکلات اقتصادی استان و تورم حاکم بر بازار، مدیریت دستوری بازار است که سبب تجمیع مشکلات تورمی می شود.
 
او گفت: برخی کالاها و خدمات در طول چند سال افزایش طبیعی قیمت خود را به دلیل قیمت گذاری دستوری ندارند که این امر سبب انفجار قیمت ها بعد از مدتی خواهد شد.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان به تاثیر همه گیری کرونا بر تولیدات استان پرداخت و می گوید: همه دنیا برای جبران عقب ماندگی های ناشی از آن برنامه هایی را به اجرا گذاشته است و این استان نیز باید چنین برنامه های برای سال ها و ماه های آینده در نظر بگیرد. 
 
کیانی درباره طرح های نیمه تمام نیز گفت: برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اقتصادی در استان ۱۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.
 
او می گوید: برخی از طرح های بزرگ فعال استان به دلیل مشکلات مالی از تولید و فعالیت باز مانده‌اند.
 
به گفته کیانی، کهگیلویه و بویراحمد همواره از سرمایه گذاری های بزرگ و هلدینگ ها و شرکت های عظیم دولتی محروم بوده که این مساله عقب ماندگی های کنونی را در پی داشته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.