مربی تیم ملی فوتسال گفت: قطعا حضور مربی‌های ایرانی مانند محمد ناظم الشریعه و محمد هاشم زاده می‌تواند به روند توسعه فوتسال آسیا کمک زیادی کند.

شهاب سفال منش، بعد از ۳ پیروزی تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا گفت: هدف ما از شرکت در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا به ۲ نکته خلاصه می‌شود، نکته اول نتیجه بود که با ۳ پیروزی که در این رقابت‌ها به دست آوردیم توانستیم به جام ملت‌های آسیا که هدف اصلی ما بود صعود کنیم. نکته دوم کار‌های تاکتیکی بود، ما در تمرینات یک ساختار تیمی را چه در دفاع و چه در حمله شکل داده بودیم و به دنبال این بودیم که ببینیم آیا بازیکنانی که با خودمان به این رقابت‌ها آوردیم این توانایی را دارند که این اهداف ما را اجرایی کنند یا خیر که خوشبختانه در این امر موفق بودیم.

تیم ملی فوتسال کشورمان در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا که در گروه اول با تیم‌های مالدیو، ترکمنستان و قرقیزستان همگروه بود موفق شد، در هر ۳ مسابقه خود به پیروزی رسیده و با این برتری توانست جواز حضور در مرحله اصلی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را به دست آورد.

هر ۳ تیم مرحله گروهی پیشرفت کرده بودند

مربی تیم ملی فوتسال عنوان کرد: هر ۳ تیمی که در گروه ما قرار داشتند در سطح خودشان پیشرفت‌هایی کرده بودند. ترکمنستان از نظم خوبی برخوردار بود و قرقیزستانی‌ها هم از لحاظ فیزیکی در شرایط خوبی بودند، به طوری که این تیم دیروز در اوایل بازی ما را کمی تحت فشار قرار داد، اما در ادامه کنترل بازی دست ما افتاد و توانستیم آن‌ها را شکست دهیم.

ملی پوشان فوتسال کشورمان دیروز در آخرین بازی خود در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا برابر قرقیزستان قرار گرفت و در پایان موفق شد، حریف خود را با نتیجه ۸ بر یک شکست دهد.

کادر فنی تیم ملی فوتسال

حضور مربی‌های ایرانی کیفیت جام ملت‌ها را بالا خواهد برد

سفال منش گفت: قطعا حضور مربی‌های ایرانی مانند محمد ناظم الشریعه (سرمربی تیم ملی عراق) و محمد هاشم زاده (سرمربی تیم ملی اندونزی) می‌تواند به روند توسعه فوتسال آسیا کمک زیادی کند و حضور آن‌ها باعث خواهد شد امسال کیفیت مسابقات جام ملت‌های آسیا بسیار بالا برود. در کنار عراق و اندونزی که از مربیان ایرانی بهره می‌برند، کویت به عنوان میزبان بازی‌ها تلاش می‌کند تا بهترین نتیجه را کسب کند. بعد از آن می‌توان به تیم ملی ژاپن اشاره کرد که در چند سال گذشته برنامه ریزی بسیار خوبی روی فوتسال انجام داده و آن‌ها می‌خواهند ماحصل تلاش‌های خود را در جام ملت‌ها مشاهده کنند. ازبکستان، تایلند و ویتنام هم از جمله تیم‌هایی هستند که پیشرفت زیادی داشته اند.

محمد ناظم الشریعه سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان بعد از مسابقات جام جهانی از هدایت تیم ملی کنار رفت و جای خود را به وحید شمسایی داد. او بعد از این کناره گیری هدایت تیم ملی فوتسال عراق را بر عهده گرفت و موفق شد با این تیم به مرحله اصلی جام ملت‌های آسیا صعود کند. همچنین محمد هاشم زاده دستیار ناظم الشریعه در تیم ملی ایران هم سرمربی تیم ملی اندونزی شد و توانست این تیم را بعد از سال‌ها دوباره به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا برگرداند.

درب تیم ملی به روی همه بازیکنان باز است

مربی تیم ملی فوتسال گفت: ساختار تیم ملی فوتسال بعد از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی تغییر کرده و ما برای اینکه بتوانیم با بازیکنان جوانی که در اختیار داریم موفق باشیم نیاز به زمان و انجام بازی‌های تدارکاتی خواهیم داشت که امیدوارم با کمک فدراسیون فوتبال به این مهم دست پیدا کرده و بازیکنان را به هماهنگی کامل برسانیم. درب تیم ملی به روی همه بازیکنان باز است و منتظر شروع بازی‌های لیگ هستیم تا همه بازیکنان را رصد کنیم.

مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۲ بعد از ۲ سال تعطیلی به خاطر شیوع ویروس کرونا پاییز امسال قرار است به میزبانی کویت برگزار شود. در دوره قبل این رقابت‌ها تیم ملی فوتسال ایران موفق شد، در فینال برابر ژاپن با نتیجه ۴ بر صفر به پیروزی رسید و برای دوازدهمین بار عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار