کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه به تشریح دستورالعمل های بهداشتی الزامی در سطح مدارس پرداخت.

بهمن خدادادیان گفت : در حال حاضر نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در این مراکز با شدت و حساسیت بیشتری در حال انجام است.

به گفته کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در حال حاضر ۱۰۰ بازرس بهداشت محیط رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح مدارس کرمانشاه را بر عهده دارند.

 استفاده از ماسک، فاصله گذاری، تهویه مناسب و رعایت بهداشت فردی را چهار محور اصلی دستورالعمل های بهداشتی در سطح مدارس است بازرسان بهداشت در بازرسی‌های خود به این چهار محور توجه ویژه دارند.

در سطح مدارس در کنار استفاده از ماسک و فاصله گذاری، باید تهویه مناسب در کلاس‌های درس برقرار باشد و با توجه به اینکه دمای هوا مناسب است باید پنجره کلاس‌ها باز باشد.

علاوه بر این بهداشت فردی خود دانش آموزان از جمله شست و شوی دست ها، تمیز بودن روپوش مدرسه و... هم باید در نظر گرفته شود.

از دیگر دستورالعمل هایی که باید در سطح مدارس به آن توجه شود خودداری از تجمع دانش آموزان در ساعات زنگ تفریح است.

غربالگری دانش آموزان باید هنگام ورود به مدرسه انجام شود و در صورتی که دانش آموزی علائمی مشابه سرماخوردگی داشته باشد، باید از ورود آن به مدرسه خودداری شود.

گندزدایی سرویس بهداشتی مدارس، نظافت کلاس و میز‌های درس پس از اتمام کلاس، شیر‌های سالم آبخوری و ... هم از دیگر نکاتی است که کارشناس بهداشت محیط در بازرسی‌های خود به آن توجه دارند.

در حال حاضر با توجه به بحث کرونا فعالیت بوفه مدارس منتفی است.

در صورتی که مشکلات بهداشتی مشاهده شود اخطار داده و اگر ظرف یک یا دو روز اقدام نشود، مدرسه متخلف به آموزش و پرورش جهت برخورد معرفی می‌شود.

از تمام مسئولان مدرسه و معلمان درخواست می شود تا ضمن جدیت در رعایت دستورالعمل های بهداشتی ویژه کرونا، چند دقیقه‌ای از زمان کلاس را به آموزش این دستوراعمل ها و اهمیت آن‌ها اختصاص دهند.

در حال حاضر احتمال ورود سویه‌های جدید کرونا وجود دارد و نیاز است دستورالعمل های بهداشتی با حساسیت بیشتری رعایت شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.