رئیس مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: ۳۲ هزار نفر در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد باید برای دریافت واکسن سرخک (MMR) به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

حسینی گفت:با بیان اینکه حدود سه سال است که کشورمان موفق به دریافت تأییدیه از سازمان جهانی بهداشت شده است.  بر اساس قوانین این سازمان، در صورت چرخش بیش از یک سال ویروس سرخک در کشور، این بیماری به عنوان یک بیماری بومی محسوب شده و گواهینامه ایران نیز در این زمینه باطل خواهد شد.

او گفت: واکسن سه‌گانه MMR که واکسن ترکیبی علیه بیماری‌های سرخک، سرخجه و اوریون است در سنین ۱۲ تا ۱۸ ماهگی تزریق می‌شود. بر اساس بررسی‌های انجام شده، در حال حاضر شش هزار نفربرای دز اول و ۲۶ هزار نفر برای دز دوم باید برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در مدت زمان همه گیری کرونا، برخی از افراد به دلیل ترس از ابتلا به این ویروس، برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند. از مجموع مراکز خدمات جامع سلامت تنها ۴۱ مرکز، منتخب کروناست و ۲۷۰ مرکز سفید و پاک، آماده خدمات رسانی به گروه‌های هدف است.

حسینی گفت: پارسال دو مورد و امسال نیز یک مورد از بیماری سرخک در  خراسان رضوی شناسایی شد که همه موارد از اتباع خارجی بودند.

او گفت:تنها راه انتقال ویروس سرخک از طریق تنفس و قطرک‌های تنفسی است که این امر ضرورت استفاده از ماسک را در اماکن عمومی بیش از پیش نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.