سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر حدود ۴ میلیون و ۷۷۵ هزار تُن تولیدات کشاورزی، دامپروری، زراعی و باغی در استان داریم.

شهریار قاسمی با توجه به اهمیت بالای مقوله کشاورزی در استان و لزوم بررسی برنامه‌های این سازمان برای امسال گفت : کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که دارای پتانسیل ویژه بخش کشاورزی است.

به گفته سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در حال حاضر حدود ۴ میلیون و ۷۷۵ هزار تُن تولیدات کشاورزی، دامپروری، زراعی و باغی در استان داریم که از این مقدار ۳ میلیون ۸۷۰ هزار تُن زراعی، ۵۵۴ هزار تُن دامی و ۳۴۰ هزار تُن باغی و ۲۱ هزار تُن هم تولیدات شیلات را شامل می‌شود.

از نظر تولید گندم همواره مقام چهارم و یا پنجم را در کشور داریم.

اهمیت الگوی کشت به عنوان یکی از ضرورت‌های بخش کشاوری است این برنامه در سطح استان کرمانشاه در اولویت کار‌ها است در بعضی از مناطق بحث کشت کلزا و یا گندم را به طور یکپارچه داریم.

یکی از راهکار‌هایی که ما می‌توانیم کشت الگو را اجرا کنیم توسعه کشت قراردادی است که در این زمینه طی دو سال گذشته رتبه اول کشت قراردادی را در کشور داشته‌ایم.

استان کرمانشاه طی این دو سال در قالب کشت قراردادی و خرید توافقی گندم دوروم رتبه اول کشور را از آن خود کرده است.

سال زراعی ۹۸-۹۹ میزان کل خرید گندم توافقی دوروم در کشور ۸۰ هزار تُن بوده که میزان خرید استان کرمانشاه ۳۸ هزار و ۹۴۰ تُن یعنی ۴۹ درصد از مجموع خرید کشور بوده است که سال زراعی ۱۴۰۰ هم وضعیت مشابهی داشته‌ایم.

تعداد کشاورزان طرف قرارداد کشاورزی قراردادی استان ۴ هزار و ۱۸۵ نفر است تلاش داریم با بسیج امکانات سطح زیر کشت قراردادی استان را در راستای حمایت از کشاورزان و افزایش بستر امنیتی تولید، ارتقا دهیم و در این راستا الگوی کشت را هم در مناطق مختلف برنامه‌ریزی می‌کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.