اولاف شولتس اقدام اوکراین در لغو سفر رئیس‌جمهور آلمان به کی‌یف را تعجب‌برانگیز خواند.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نسبت به تصمیم ناگهانی دولت اوکراین برای لغو سفر فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس‌جمهور آلمان به کی‌یف ابراز تعجب کرد.

طبق گزارش روسیا الیوم، شولتس امروز در گفت‌وگو با رادیو RBB آلمان گفت: تصمیم کی‌یف در مورد لغو سفر اشتاین مایر تعجب‌برانگیز بود، اگر او را می‌پذیرفتند کار خوبی بود.

روزنامه «بیلد» آلمان پیش از این به نقل از برخی منابع در دولت اوکراین گزارش داده بود که کی‌یف سفر اشتاین مایر به این کشور را به دلیل نقشی که در گذشته در زمینه توسعه روابط برلین با مسکو داشته لغو کرده است.

صدراعظم آلمان افزود: من شخصاً قصد سفر به اوکراین در آینده نزدیک را ندارم، اما کمی قبل از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین به این کشور سفر کرده بودم و از زمان شروع درگیری به صورت مستمر با زلنسکی در تماس بوده‌ایم.

وی از هماهنگی موجود بین خود و رئیس‌جمهور اوکراین تمجید کرد و گفت: بعید است که رئیس کشور یا دولت دیگری وجود داشته باشد که اینگونه تماس‌های زیاد را با من داشته باشد.

شولتس در ادامه متعهد شد که آلمان به صادرات سلاح به اوکراین ادامه خواهد داد و برلین در این خصوص با متحدان اروپایی خود و آمریکا هماهنگ است.

صدراعظم آلمان تأکید کرد که ضروری است این کشور به عنوان یک عضو پیمان ناتو به طرفی در نزاع کنونی در اوکراین تبدیل نشود.

این در حالی است که نشریه بیلد امروز هم در گزارشی اعلام کرد که «سرهی لشچنکو» مشاور رئیس‌جمهور اوکراین، در مصاحبه امروز خود با خبرگزاری سی‌ان‌ان این‌که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین درخواست رئیس‌جمهور آلمان برای سفر به کی‌یف را رد کرده است، تکذیب کرد و گفت چنین چیزی صحت ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
7891
۰۴:۴۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
خوب بیچاره حق دارد. وسط معرکه گاز پخش نمیکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
اوکراین = خود فروخته
آخرین اخبار