کارشناس آزمایشگاه کنترل غذا و دارو استان کرمانشاه گفت : مصرف برخی مواد غذایی و یا دمنوش‌ها از راهکار‌های مفید در مبارزه با عوارض آلودگی هوا است.

ستار جمشیدی گفت : آلودگی هوا گریبانگیر همه شهر‌های کشور شده است که قطعا بدون عارضه نیست. عوارضی مانند سرفه، عطسه، سوزش گلو، سردرد و مشکلاتی اعم از بیماری‌های پوستی و ریوی و تنفسی.

به گفته کارشناس آزمایشگاه کنترل غذا و دارو استان کرمانشاه مصرف برخی مواد غذایی و یا دمنوش‌ها از راهکار‌های مفید در مبارزه با عوارض آلودگی هوا است.

در هوای آلوده باید برخی مواد غذایی را مصرف کرد که خاصیت خنثی کنندگی مواد سمی موجود در هوا را داشته باشند. مصرف غذا‌هایی که حاوی آنتی اکسیدان‌های سلنیوم و بتاکاروتن هستند هم توصیه می‌شود.

هنگام آلودگی هوای استنشاقی، مقدار زیادی رادیکال آزاد در بدن تولید می‌شود که سبب کاهش توان فرد در انجام کار‌های روزمره زندگی شده و حتی در دراز مدت می‌تواند بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی عروقی و انواع سرطان را ایجاد کند.

برای به حداقل رساندن عواقب ناشی از تجمع رادیکال‌های آزاد در بدن مصرف آنتی اکسیدان‌ها را در رژیم غذایی افزایش دهید.

سبزیجات و میوه‌هایی مثل طالبی، انبه، کدو تنبل، فلفل، اسفناج، کلم و زردآلو بتاکاروتن دارند. سلنیوم را هم می‌توانید در غذا‌های دریایی، مرغ، نان، آجیل و غلات سبوس دار پیدا کنید .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.