گروهی از هنرجویان شهرستان فردوس با ساخت خودرویی قدیمی، نشان دادند که خودباوری و تلاش می‌تواند سبب خلق شگفتی‌های جدید شود.

هر زمانی که کار و تلاش چاشنی خود باوری شود، نتیجه‌ای بزرگ حاصل می‌شود که می‌تواند اعجاب انگیز هم باشد.

این بار دانش آموزان هنرستان شهید قویم شهرستان فردوس توانسته اند با طراحی یک خودروی لوکس قدیمی، گامی بزرگ را در کاربردی کردن دروس بردارند.

این خودرو با تلاش هنرجویان و هنرآموز این هنرستان از ابتدای سال تحصیلی طراحی و ساخته شده است.

فهم بهتر دروس عملی با طراحی خودرو

یکی از هنرجویان هنرستان شهید قویم که در ساخت این خودرو مشارکت داشته است گفت: در ابتدا تنها در زنگ‌های کلاسی به طراحی خودرو مشغول می‌شدیم، اما هر چه کار پیشرفت کرد، تلاش ما نیز بیشتر شد.

او گفت: تمامی قطعات این خودرو را هنرجویان تهیه و به هم متصل کرده اند و خروجی کار یک خودروی لوکس قدیمی شده است که در فهم عملی دروس نیز به ما کمک کرده است.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از هنرجویان گفت: تا پیش از ساخت این خودرو درک نادرستی از سیستم تعلیق و فرمان خودرو داشتم که با کاربردی کردن مطالب آموخته شده، درک درستی را کسب کردم.

او گفت: گروهی از هنرجویان کار طراحی و ساخت موتور، تعدادی از افراد سیم کشی و برخی‌ها هم سایر امور مربوطه را انجام دادند و با این کار گروهی توانستیم محصولی جدید را تولید کنیم.

به مزایده گذاشته شدن خودرو برای اجرای طرح های پژوهشی

ناصری هنرآموز مکانیک هنرستان شهید قویم فردوس گفت: در ابتدای سال تحصیلی این جرقه در ذهنم زده شد که می‌توان با طراحی خودرو دروس را برای هنرجویان ساده سازی کرد و به فهم مطالب کمک کرد.

او گفت: امیدوارم با تلاش هنرجویان، هر ساله بتوانیم طرح‌های پژوهشی جدیدی را مانند این خودرو پیاده سازی کنیم و نقشی مهم در پیاده سازی دروس به صورت عملی ایفا کنیم.

ناصری گفت: در ابتدا تصور نمی‌کردم هنرجویان توانایی ساخت خودرو را داشته باشند، اما با پیشرفت کار، این باور در من به وجود آمد.

صلاحی رئیس هنرستان شهید قویم باغشهر اسلامیه گفت: قرار است این خودرو به مزایده گذاشته شود و عواید حاصل از آن خرج امور پژوهشی هنرستان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار