معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: طبق شاخص لحظه‌ای منتهی به ساعت ۱۹ عصر چهارشنبه هوای ارومیه برای گروه‌های حساس، ناسالم است.

سعید موسوی گفت: با توجه به وزش باد و خیزش گرد وغبار در استان وضعیت کیفیت هوای ارومیه ناسالم برای گروه‌های حساس با شاخص ۱۴۴ و آلاینده معیار ذرات معلق کوچکتر از ۱۰ میکرون است.

موسوی با بیان اینکه هوای سایر شهر‌های استان سالم است گفت: لازم است که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند و سایرین نیز فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن ممنوع است و شهروندان نسبت به عدم انجام این اقدامات لازم است که موارد لازم را مراعات کنند.

موسوی می گوید: کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی، دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها و جلوگیری از فعالیت توام با آلودگی واحد‌های صنعتی آلاینده محیط زیست باید مورد توجه شهروندان استان باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.