نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: استان دارای ویژگی‌ها و موقعیت جغرافیایی خاصی است که در صورت عملکرد صحیح هم می‌توان ظرفیت‌های این منطقه را افزایش و هم به عنوان قطب پزشکی برای کشورهای همسایه مطرح باشیم.

آیت‌الله مصطفی محامی   در دیدار جمعی از مسوولان حوزه خدمات درمانی سیستان و بلوچستان  گفت: با وجود ارائه حجم بالایی از خدمات به مردم استان، اما در بیان گزارش وضعیت، باید تعادلی بین داشته‌ها و نداشته‌ها وجود داشته باشد زیرا بیان جنبه‌های مثبت به تنهایی عامل دلخوشی کاذب و توقف ما خواهد شد و از طرفی صرفا بیان جنبه‌های منفی نیز مایه دلسردی است و باعث ایجاد این برداشت می‌شود که تاکنون هیچ گونه فعالیتی صورت نگرفته است.

او گفت:  خدمات درمانی گسترده‌ای به مردم سیستان و بلوچستان ارائه می‌شود اما نسبت به نیاز این استان وضعیت مطلوب نیست و توجه به نیمه خالی لیوان برای ارزیابی واقعی عملکرد مورد نیاز است و باعث روشن شدن صورت مساله خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان  گفت: طبق گزارش‌های ارائه شده از سوی مسوولان حوزه خدمات درمانی اوضاع استان خوب است اما در واقع این گونه نبوده و مردم استان در مواردی گلایه دارند.

دکتر مجید یوسفی مقدم سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست به ارائه گزارشی از وضعیت این مجموعه پرداخت و گفت: سال گذشته در کل مجموعه‌های درمانی تامین اجتماعی استان ۱۶ هزار نفر بستری و بیش‌از یک میلیون و۵۰۰ هزار نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کرده‌اند.

بندانی فرمانده مرکز بهداری رزمی جنوب شرق کشور نیز در این نشست گفت: از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰، ۵۸ بیمارستان صحرایی در نقاط دور افتاده استان بر پا شده و ۲میلیون‌و ۲۰۰ هزار نفر خدمات دریافت کرده‌اند.

مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان نیز در این نشست  گفت:  این استان سالانه ۱۴۰ هزار واحد خون مصرف می‌کند که با تمام تلاش‌های صورت گرفته تنها ۶۰ هزار واحد را می‌توانیم در استان تامین کنیم.

رضا عباسی گفت:  سه هزار و ۳۰۰ بیمار تالاسمی در استان وجود دارند که ماهانه ۲ بار نیازمند دریافت خون هستند که این تعداد در طول سال به حدود ۷۹ هزار واحد می‌رسد.

سرپرست اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان نیز گفت: با انجام فعالیت‌های مختلف غربالگری از جمله تست‌های شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، مشاوره ژنتیک سعی داریم تا میزان ورودی جمعیت معلول استان را کاهش دهیم.

دکتر عباسعلی اویسی گفت:با تمام تلاش‌های صورت گرفته، خدمات‌رسانی تنها به نیمی از جمعیت نیازمند ارائه می‌شود که باید با برنامه‌ریزی، تلاش شبانه‌روزی و گسترش اعتبارات، دایره خدمات‌رسانی را افزایش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار